داود صافی دستجردی

عضو هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد در حاشیه نمایشگاه ایران متافو گفت: توسعه ظرفیت ناوگان جاده‌ای و ریلی به عنوان بازوی لجستیک فولاد مبارکه راهبرد اصلی این شرکت محسوب می‌شود.

داود صافی دستجردی در گفتگو با خبرنگار ایراسین در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران اظهار کرد: توکا فولاد علاوه بر اقدامات لجستیکی، در حوزه مالی نیز وارد شده و به نوبه خود برنامه‌ریزی‌هایی برای تقویت زنجیره فولاد در کشور دارد.
وی اضافه کرد: توکا فولاد با مشارکت در نمایشگاه متافو، تلاش می‌کند ضمن معرفی توانمندی‌های این شرکت بزرگ، بازار خود را گسترده‌تر از قبل نموده و به سایر بخش‌ها نیز ورود پیدا کند.
به گفته صافی دستجردی اکنون این شرکت با صنایعی نظیر صنعت مس در زمینه حمل و نقل ریلی و صنعت سیمان در زمینه مواد اولیه و سایر شرکت‌های خارج از هلدینگ توکا فولاد همکاری‌هایی را آغاز کرده است.
وی افزود: توکا فولاد از قدیمی‌ترین زیر مجموعه فولاد مبارکه محسوب می‌شود که در سال ۱۳۶۷ تأسیس شد و رویکرد آن حفظ دانش فنی و دانش تجهیزات فولاد مبارکه است و این شرکت نقش به‌سزایی در توسعه‌های آتی این شرکت خواهد داشت.
همچنین شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد در دهه ۸۰ وارد بورس شد و اقدامات زیاد اجرایی در مجموعه حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، نسوز، تولید، بازرگانی، معدن و پیمانکاری کشور را در کارنامه خود دارد.
صافی دستجردی گفت: تمرکز بر حوزه دیرگداز و مواد نسوز در کنار حمل‌ونقل یکی از اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته و در واقع با ورود به این حوزه‌ها، تنوع فعالیت برنامه‌ریزی شده است.
وی با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات گروه توکا در سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین تصریح کرد: برقراری ارتباط با دارندگان فناوری روز به منظور بهره‌گیری از دانش فنی آن‌ها و انتقال تکنولوژی و بومی‌سازی مورد توجه این شرکت است.

عضو هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد تأکید کرد: امروز توکا ریل، بزرگ‌ترین هلدینگ ریلی کشور بوده و سهم عمده جابه‌جایی مواد اولیه و محصولات فولاد مبارکه و بسیاری از شرکت‌های معدنی کشور را به عهده دارد.

صافی دستجردی ضمن یادآوری این نکته که سه بخش در حمل‌ونقل ریلی شامل واگن، لوکوموتیو و ریل وجود دارد، افزود: اکنون در بخش واگن مشکلی وجود ندارد، اما در زمینه نیروی کشش و زیرساخت برای تحقق چشم‌انداز ۱۴۰۴ کمبودهایی وجود دارد.
به گفته عضو هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری توکا فولاد، امسال بر اساس قرارداد امضا شده بین گروه مپنا و فولاد مبارکه برای ساخت واگن با دانش داخلی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.
وی تصریح کرد: دانش فنی هیچگاه مطلق نیست و هر روز ارتقا پیدا می‌کند؛ به همین خاطر باید تلاش کنیم تا از دانش فنی روز در سایر بخش‌ها نیز استفاده شود و همواره موضوع مهم بومی‌سازی در برنامه‌های همه شرکت‌ها قرار گیرد.
نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی( متافو) از نهم تا دوازدهم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، از ساعت 9 صبح تا ۱۵ پذیرای متخصصان و عموم علاقه‌مندان است.

شایان‌ذکر است برای آگاهی از رویدادها و اخبار لحظه‌ای این نمایشگاه به پایگاه خبری تحلیلی ایراسین مراجعه کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =