ایمیدرو

رئیس هیات عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) گفت: سند کاربردی هوشمندسازی و دیجیتالی بخش معدن وصنایع معدنی آماده شده و تا دو ماه آینده شاهد اجرایی شدن این سند در این بخش خواهیم بود.

به گزارش ایراسین به نق ل از دنیای معدن، «وجیه الله جعفری » رئیس هیات عامل ایمیدرو در حاشیه مراسم روز ملی صنعت و معدن در سالن اجلاس سران، سند کاربردی هوشمندسازی و دیجیتالی بخش معدن وصنایع معدنی آماده شده و تا دو ماه آینده شاهد اجرایی شدن این سند در این بخش خواهیم بود.

وی افزود: برای آماده شدن این سند سه قرارداد با سه دانشگاه صنعتی شریف و اصفهان منعقد شده تا سیستم های دیجیتالی هوشمند به بخش معدنی و صنایع معدنی کشور ورود کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایمیدرو یک سازمان توسعه ای در بخش معدنی و صنایع معدنی است، گفت: بستر سازی برای توسعه این بخش از مهم ترین وظیفه سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است و در این راستا سه گزینه، حمایت ، هدایت و نظارت برای تقویت جایگاه بخش خصوصی در صنعت و معدن کشور در دستور کار جدی ایمیدرو قرار دارد.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) بر ارتقا بهره وری در بخش معدنی و صنایع معدنی کشور تاکید کرد و افزود: در این صورت افزایش ارزش افزوده، سوددهی ، اشتغالزایی، کاهش هزینه ها و اتمام طرح های نیمه تمام از آثار مثبت ارتقا بهره وری در این بخش اقتصادی کشور خواهد بود.

جعفری بیان کرد: شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی پیشران حوزه معدنی کشور هستند و انتقال زنجیره ای از فعالیت های معدنی به سایر شرکت های فعال در این عرصه، سبب توانمندی فعالیتهای معدنی و صنایع معدنی کشور خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: خوشبختانه بخش خصوصی ما در مدیریت بخش معدنی و صنایع معدنی کشور نسبت به بخش دولتی بسیار موفق عمل کرده است و مجتمع خور و بیابانک، فرو کروم جغتایی و سرب و روی نخلک از نمونه های موفق این طرح ها هستند.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تاکید کرد: در سال های اخیر همواره جنبه های حمایتی و نظارتی ایمیدرو بر تمام فعالیتهای معدنی و صنایع معدنی کشور تقویت شده و با راه اندازی مرکز نوآوری و فناوری و نیز مرکز تحقیقات پژوهشی ایمیدرو هوشمند سازی و دیجیتالی فعالیت یاد شده مورد توجه جدی قرار گرفته است.

جعفری با اشاره به بیانات رئیس جمهور در این مراسم اظهارداشت: دکتر رئیسی در این مراسم بر توانمندی سازی بخش خصوصی در حوزه های صنعتی و معدنی تاکید کردند و ایمیدرو نیز در کنار بخش خصوصی همواره به دنبال تقویت این بخش است و مقرر شده سالانه با برگزاری نمایشگاهی در حوزه فناوری و دانش بنیان و شناسایی نخبگان و جوانان توانمند از طریق مرکز نوآوری به واحدهای معدنی و صنایع معدنی کشور معرفی شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =