ریل فولاد

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد صنیع کاوه تهران گفت:‌ شرکت آهن و فولاد صنیع کاوه تهران بعد از پشت سرگذاشتن حاشیه‌ها و برخورداری از ظرفیت خطوط ریلی، امروز فرصتی برای برنامه‌ریزی و کار پیدا کرده تا بتواند در راستای اهداف تعیین شده برای مراکز خدماتی فولادمبارکه گام بردارد.

به گزارش ایراسین، یکی از موضوعات مهم و اثرگذار بر صنایع بزرگ فولادی کشور، جابه‌جایی محصولات فولادی است که در این زمینه می‌توان به نقش مراکز خدماتی در بحث توزیع و جابه جایی محصولات فولادی اشاره داشت. اما در این میان اتفاقی که به تازگی در شرکت آهن و فولاد صنیع کاوه تهران رخداده و مسیر ریلی از مجتمع فولاد مبارکه به قلب بازار آهن تهران( چهاردانگه) مجددا فعال شده را می‌توان به فال نیک گرفت. در واقع شرکت آهن و فولاد صنیع کاوه تهران بعد از پشت سرگذاشتن حاشیه‌ها و برخورداری از ظرفیت خطوط ریلی، امروز فرصتی برای برنامه‌ریزی و کار پیدا کرده تا بتواند در راستای اهداف تعیین شده برای مراکز خدماتی فولادمبارکه گام بردارد.

به گفته محمد کیوان آرا، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد صنیع کاوه تهران، فعال شدن مسیر ریلی میان مجتمع فولادمبارکه به چهاردانگه بعد از ۷سال، می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در هزینه حمل محصولات فولادی شود؛ البته در این راستا مذاکراتی با شرکت راه آهن و حمل و نقل صورت گرفته تا فعالیت این خط به صورت مستمر مجددا آغاز شود و محصولات فولاد مبارکه در شرکت آهن و فولاد صنیع کاوه تهران تخلیه شده و سپس ادامه مسیر فروش و یا تولید محصول جدید ادامه یابد.

کیوان آرا تصریح کرد: امروز در شرکت آهن و فولاد صنیع کاوه تهران، ارتباط زیرساخت سیستمی با شرکت فولادمبارکه برقرار شده و اکنون آهن و فولاد صنیع کاوه بعد از گذراندن حاشیه‌های پیرامون خود، این امکان را دارد که مرکز توزیع محصولات فولاد مبارکه برای استان‌های شمالی کشور باشد و در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

به گفته وی، ۵۰درصد مراودات فروش ورق در تهران صورت می‌گیرد، بنابراین فولاد مبارکه می‌تواند روی شرکت آهن و فولاد صنیع کاوه تهران برای ارسال بار به مقصد تهران و توزیع محصولات از طریق این شرکت حساب کند.

وی معتقد است، این اقدام می‌تواند نقطه قوتی برای مجموعه فولاد مبارکه باشد تا از این طریق میزان حمل و نقل جاده‌ای را کاهش داده و رکوردهای خود در زمینه حمل ریلی افزایش دهد تا ضمن کاهش هزینه‌ها از بوجود آمدن استهلاک جاده‌‎های کشور نیز جلوگیری کند. چراکه شرکت آهن و فولاد صنیع کاوه تهران ظرفیت دپوی ۵۰هزارتنی نیز داشته و می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد صنیع کاوه تهران ابراز امیدواری کرد: با مذاکرات صورت گرفته، این شرکت به عنوان یک پایانه برای فولادمبارکه در شمال کشور شناخته شود و از خطوط ریلی موجود در چهاردانگه که در قلب تهران قرار گرفته، کاهش هزینه‌های حمل برای کشور رقم زده شود.

وی افزود: شرکت آهن و فولاد صنیع کاوه می‌تواند توزیع محصولات درجه یک و ۲ فولادمبارکه را در استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان، نور،گیلان، اردبیل و زنجان انجام دهد. با این اقدام، رونق اقتصاد ریلی افزایش خواهد یافت و در نهایت سالانه حداقل ۱۰۰میلیارد تومان برای اقتصادهای کوچک که در صنایع پایین دستی مشغول کار هستند صرفه جویی به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =