معدن مس

وبسایت کیتکو ۱۰ شرکت برتر معدن مس در سراسر جهان بر اساس تولید مس قابل انتساب آنها در سه ماهه اول ۲۰۲۲ رتبه‌بندی کرد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، کیتکو ۱۰ شرکت برتر معدن مس در سراسر جهان را بر اساس تولید مس قابل انتساب آنها در سه ماهه اول ۲۰۲۲ رتبه‌بندی کرد.

۱۰ شرکت برتر معدن مس در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲

تولید در غول معدنی شیلیایی کودلکو، بزرگ‌ترین شرکت معدنی مس جهان، ۷ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به ۳۸۷ هزار تن در سه ماهه اول ۲۰۲۲ رسید.
فریپورت مکموران با ۳۶۷ هزار تن مس تولید شده در سه ماهه اول ۲۰۲۲ در جایگاه دوم قرار دارد که در مقایسه با سه ماهه اول ۲۰۲۱ افزایش یافته است که عمدتا به دلیل افزایش تولید زیرزمینی در منطقه معدنی گراسبرگ در اندونزی است که طبق برنامه به پیشرفت خود ادامه می‌دهد.

گلنکور سومین تولید مس با ۲۵۷هزار و ۸۰۰ تن در سه ماهه اول ۲۰۲۲ بوده است که ۴۳ هزار و ۴۰۰ تن (۱۴ درصد) کمتر از سه ماهه اول ۲۰۲۱ بوده است که منعکس‌کننده محدودیت های موقت ژئوتکنیکی در کاتانگا (۱۴۰۰۰ تن) است.

بی ایچ پی با تولید ۲۵۰ هزار تن مس در سه ماهه اول ۲۰۲۲ جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد زیرا دارایی‌های شیلی آن محیط عملیاتی چالش برانگیزی را به دلیل کاهش نیروی کار عملیاتی شرکت در نتیجه افزایش قابل توجه موارد کووید- ۱۹ و دستورالعمل‌های مرتبط با سویه اُمیکرون در شیلی تجربه کردند.

شرکت ساترن کوپر پنجم است. تولید مس این شرکت در سه ماهه اول ۲۰۲۲ کاهش یافت و به ۲۱۴ هزار تن رسید.
معدن زیجین چین که بیشترین حجم منابع مس و طلا را در خارج از کشور در بین شرکت‌های چینی کنترل می‌کند، در سه ماهه اول ۲۰۲۲ با تولید ۱۹۴ هزار تن مس در معدن در سه ماهه اول رتبه ششم را به خود اختصاص داد.

غول معدنی لهستانی کی‌جی‌اچ‌ام در سه ماهه اول ۲۰۲۲ به مقام هفتم رسید. تولید مس این شرکت ۴ درصد (در مقایسه با سه ماهه اول سال ۲۰۲۱) بیشتر و به ۱۹۳ هزار تن رسید.

فرست کوانتوم در رده هشتم قرار دارد. مجموع تولید مس این شرکت برای سه ماهه اول ۱۸۲ هزار و ۲۱۰ تن بود که نسبت به سه ماهه اول ۲۰۲۱ کاهش داشت زیرا هر سه سایت اصلی عملیاتی شرکت تولید کمتری داشتند.
ریوتینتو در جایگاه نهم قرار دارد زیرا تولید مس استخراج شده آن به میزان ۱۲۵ هزار تن، ۴ درصد بیشتر از سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ بود.

آنتوفاگاستا در پایان فهرست ۱۰ نفر برتر قرار دارد. تولید مس قابل انتساب این شرکت به میزان ۹۶ کیلوتن در سه ماهه اول ۲۰۲۲ کمتر از سه ماهه مشابه در سال ۲۰۲۱ بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =