• ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
  • کد خبر: 25923
  • readingTime: ۲ دقیقه
روز معدن

مدیر کل محیط زیست استان تهران در واکنش به اظهارات رئیس خانه معدن ایران که عدم تاثیر فعالیت واحدهای معدنی بر آلودگی هوای تهران را به صورت علمی و تخصصی ثابت شده می‌داند، گفت: این صحبت کارشناسی نبوده و تعداد زیاد معادن و برداشت غیراصولی و غیرکارشناسانه در آلودگی هوا تاثیر گذار است.

به گزارش ایراسین، مدیر کل محیط زیست استان تهران در واکنش به اظهارات رئیس خانه معدن ایران که عدم تاثیر فعالیت واحدهای معدنی بر آلودگی هوای تهران را به صورت علمی و تخصصی ثابت شده می‌داند، گفت: این صحبت کارشناسی نبوده و تعداد زیاد معادن و برداشت غیراصولی و غیرکارشناسانه در آلودگی هوا تاثیر گذار است.

آلودگی هوا طی سال‌های اخیر یکی از مسائلی است که کلانشهرهای کشور به ویژه پایتخت به طور مستمر با آن درگیر هستند و گاهی مشاهده هوای کاملا پاک و مناسب برای تمامی گروه‌ها مدت‌ها زمان می‌برد.

تاثیر فعالیت معادن بر افزایش ذرات معلق آلاینده و افزایش شاخص آلودگی هوا طی سال‌های اخیر به عنوان یکی از محرک‌ها و زمینه‌های این مساله به ویژه در استان تهران قلمداد شده و بعضا در روزهای آلوده و خطرناک فعالیت این واحدها تعطیل می‌شود.

در این میان اما اختلافی بر سر اصل صورت مساله یعنی تاثیر فعالیت معادن بر آلودگی هوای پایختت، میان سازمان محیط زیست و تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی واحدهای معدنی و فروشندگان مصالح ساختمانی وجود دارد که این تشکل‌ها به کل تاثیر این فعالیت‌ها و انتقال مواد معدنی بر آلودگی هوا را نفی می‌کنند.

عدم تاثیر فعالیت معادن بر آلودگی هوا از لحاظ علمی اثبات شده است!

در آخرین اظهارات محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران نهم خرداد در نمایشگاه صنعت معدن کاری در خصوص چالش‌های این صنعت، گفته بود: شاید تا یک سال گذشته اولین سخنی که پس از آلودگی هوای تهران مطرح می شد اتهام زدن به تولیدات معادن شن و ماسه اطراف این شهر بود این منتقدین عقیده داشتند که آلایندگی تولیدات معادن شن و ماسه باعث آلودگی هوای شهر تهران می شود.

وی اضافه کرد: اما امروز با اطمینان و قضاوت اعلام می‌کنم که آلایندگی هوا به واسطه تولیدات معادن شن و ماسه نیست و اگر کسی این موضوع را مطرح کند به واسطه عدم اطلاع است اما از لحاظ علمی و تخصصی این موضوع کاملا اثبات شده و کسی نمی تواند آن را رد کند.

واکنش محیط زیست نظر کارشناسی نیست

سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در واکنش به اظهارات رئیس خانه معدن ایران در خصوص عدم نقش فعالیت واحدهای معدنی در آلایندگی هوای تهران اظهار کرد: فردی که این صحبت را انجام داده، حرف کارشناسی نزده. معادن بسیار بزرگی در شهرستان قدس( غرب تهران) وجود دارد که رفت و آمد کامیون‌ها و وزش بادها که جهت غربی دارند در این مساله تاثیر گذار است.

وی با اشاره به عوامل دیگر مرتبط با معادن افزود: تعداد زیاد معادن و برداشت غیراصولی و غیرکارشناسانه و مجوزهایی که گاها مسیر قانونی را طی نکرده، از دیگر مسائل است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران بیان‌کرد: تمام این موارد مسائلی است که بر آلودگی شهر تهران به صورت ذرات معلقی که از این کارگاه‌ها و واحدهای معدنی بلند می‌شود تاثیر دارد و هر شخصی که این صحبت را انجام داده احتمالا مسلط به مسائل محیط زیستی نبوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =