• ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
  • کد خبر: 25881
  • readingTime: ۱ دقیقه
ایمیدرو

معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: از بخش خصوصی با استفاده از ماده۳۲ آیین نامه اجرایی قانون معادن در حوزه اکتشاف حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، وجیه الله جعفری، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه در پاسخ به ایراسین در خصوص رویکرد ایمیدرو نسبت به بحث اکتشاف معادن اظهار کرد: بعضی از محدوده‌ها در اختیار ما نبوده و بخش خصوصی از قبل در آن محدوده فعالیت کرده است، امکان دارد از قبل ذخایر زیادی در آن محدوده باشد و تصمیم ما این است که آن فعالیت را بخش خصوصی ادامه دهد؛ ما به شرکت های بزرگ و کوچک با استفاده از ماده۳۲ آیین نامه اجرایی قانون معادن کمک می‌کنیم تا عملیات اکتشاف صورت بگیرد.

وی گفت: برخی مناطق مانند جانجا، بزمال و چند معدن دیگر در سطح ملی هستند، امیدواریم در دو سال آینده در مدار بیایند. این اتفاق در جانجا افتاد و در کنار آن معادن و ذخایری که در بخش خصوصی است به دلیل اینکه این ریسک برداشته شده و مهم‌تر از آن اینکه منتخبانی هستند که برای آن مناطق برنامه‌ریزی شده و بخش خصوصی که سال‌ها فعال نبود چون در جانجا فعال شده است، اکتشافات کامل می‌شود و یک واحد ذوب و کنسانتره در آن منطقه در حال احداث است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: این بیانگر آن است که بسترسازی‌ ما در همین زمینه است و جاهایی که ریسک بالا وجود دارد، وارد نشده‌ایم و ادامه آن را شرکت‌های بزرگی که دارای سهام در بورس هستند انجام می‌دهند و اثر آن این است که معادن بزرگ دیگری در کنار آن در منطقه محرومی که به لحاظ امنیتی، اجتماعی و سیاسی می‌تواند موثر باشد، آماده بهره برداری می‌شود که می‌تواند در اشتغال موثر باشد و سطح فقر را کاهش دهد.

جعفری ادامه داد: همین موضوع باعث شده که ببینیم خط انتقال آب از عمان به زاهدان در حال فعال شدن است و سرمایه گذاران در آن منطقه خود مشارکت کرده‌اند که این انتقال زودتر انجام شود و این خود قدم گذاشتن در یک مسیر توسعه صنعتی است.

وی بیان کرد: وقتی آب منتقل شود، یعنی می‌شود پیش رفت و شاید در بخش کشاورزی امکان‌پذیر نباشد اما در بخش صنعت موثر است و میتواند برای آینده موثر باشد. پس بعد از اینکه اکتشاف انجام شد این مسیر هم مهیا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =