قالیباف رئیس مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خصوصی‌سازی و مردمی‌سازی را باید بدون رانت و از راه درست به اهلش واگذار کنیم.

به گزارش ایراسین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدباقر قالیباف امروز با حضور در مرکز همایش‌های سالن اجلاس سران در مراسم آغازین نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی سازی در اقتصاد ایران اظهار کرد: اولین نکته این است که موضوعی افتخارآمیز هست در کشورکه کمتر به آن توجه کردیم و آن توجه به نعمت استقلال، عزت و هویت است.

وی افزود: این نعمتی است در یک جامعه، حکومت، دولت وکشورکه باید حرمت آن حفظ شود، اینکه دیگران در این کشور، تصمیم گیرنده نیستند.

قالیباف تصریح کرد: به هرحال تاریخ این کشور، روشن و تاریک‌هایی داشته است؛ سفیر یک دولت خارجی در این کشور زمانی تصمیم گیرنده بوده لذا قدر نظام جمهوری اسلامی ایران و هویت ملی و اسلامی که خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم را باید بدانیم.

رئیس مجلس گفت: هژمونی منطقه به دنبال این است که ما را تابع تصمیم‌های خودکند که نتوانستند و با افتخار و مقاومت و پیروزی در مقابل آن‌ها ایستاده‌ایم.

وی ادامه داد: ما براساس دو اصل به این افتخار رسیدیم یکی تکیه به مردم و دوم ایمان به سنت‌های الهی.

قالیباف گفت: هرکجا در حوزه‌های دیگر از جمله اقتصاد که چالش اصلی ماست اگر به استقلال و عزت مان توجه نشود به خطر می‌افتیم.

وی تأکید کرد: ما باید همین موضوع خصوصی سازی و مردمی سازی را به نحوی که بدون رانت و درست انجام شود به اهلش واگذار کنیم.

رئیس مجلس ادامه داد: اقتصاد ما باید مردمی شود؛ چهار ویژگی شفافیت، هوشمندسازی، مردمی سازی و نصرت الهی مهمترین ویژگی‌های حکمرانی است.

وی اظهار کرد: امروز چالش بزرگتری به نام تحریم داریم و مجلس بر روی رفع تحریم و خنثی سازی تحریم متمرکز شده است. ما باید درمیز مذاکره قدرت داشته باشیم که حرف بزنیم. اگر قدرت نباشد، نمی‌توانیم صحبت کنیم.

وی ادامه داد: خنثی سازی تحریم، شاهراهش خصوصی سازی و مردمی سازی اقتصاد است و استقلال و حفظ عزت، راهش خنثی سازی تحریم هاست و قوی بودن یک حکمرانی نیز بر می‌گردد به مردم.

قالیباف گفت: ما در بخش عرضه کننده به عنوان عرضه کننده دولتی اشکالاتی داریم و به دنبال آن هستیم که بفروشیم وگران بفروشیم که هزینه حقوق و بازنشستگی و کسری بودجه و هزینه‌های جاری مان را تامین کنیم.

وی افزود: ببینید چندده هزار میلیارد دلار، سرمایه از کشور خارج شده و آیا در حوزه تقاضا الویت ما بهره‌وری بوده است؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =