عزت اله صادقی نژاد مدیر روابط عمومی شرکت ملی مس ایران

مدیر روابط عمومی شرکت ملی مس ایران گفت: با توجه به دستیابی به ۴ میلیارد تن معادل ۱۳ میلیارد دلار طرح توسعه در استان‌های کرمان، آذربایجان شرقی و... چشم انداز مثبتی برای این شرکت به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، عزت‌اله صادقی نژاد، مدیر روابط عمومی شرکت ملی مس ایران، در دومین روز از برگزاری اولین گردهمایی مدیران روابط عمومی حوزه معدن و صنایع معدنی ایران اظهار کرد: ایران در کمربند جهانی مس قرار دارد. این کمربند در ایران از آذربایجان غربی تا سیستان و بلوچستان را در بر می‌گیرد.

وی افزود: کمربند جهانی مس کشورهای رمانی، ترکیه، ایران، پاکستان و هند را در بر می‌گیرد. ذخایر معدنی دنیا توسط موسسه‌ای به نام USGS یا سازمان زمین شناسی آمریکا ارزیابی می‌شود. بر اساس برآورد این سازمان ذخایر مس ایران حدود ۴۶ میلیون تن است در حالی که کل ذخایر مس دنیا ۹۰۰ میلیون تن برآورد شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی مس ایران تصریح کرد: در سال ۱۳۵۰ شرکت مس کرمان به ثبت می‌رسد اما در سال ۱۳۵۵ به نام شرکت ملی صنایع مس ایران تغییر نام داد. نخستین محصول این شرکت در تاریخ ۳ خرداد ۱۳۶۱ تولید شد که کاتد مس بود. این شرکت در سال ۱۳۸۵ به دنبال اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، وارد بورس شد. در سال جاری نیز در همه زمینه‌ها دستاوردهای خوبی داشته است.

صادقی نژاد افزود: در سال ۱۳۶۶ شرکت سرمایه‌گذاری شرکت مس تشکیل شد که اکنون به هلدینگی با ۲۰ شرکت زیرمجموعه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: دولتی بودن شرکت ملی مس تا پیش از سال ۱۳۸۵ باعث عملکردی منفعلانه شده بود اما پس از آن شرایط تغییر کرد. پس از آن ارتباط با رسانه این شرکت قوت گرفت و حتی پایگاه خبری تخصصی صنعت مس با عنوان «مس پرس» توسط این شرکت ایجاد شد. این پایگاه خبری اکنون به مرجع صنعت مس تبدیل شده است. این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز فعال است و اقدامات مختلفی مثل تشکیل باشگاه ورزشی این شرکت، ساخت بیمارستان ۵۵ تخت خوابی رفسنجان، احداث ۷۰ زمین چمن مصنوعی در نقاط کم برخوردار کشور، ارتقای زیست محیطی و کاشت نهال در ۷۰۰ هکتار را انجام داده است.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی مس ایران درباره چشم انداز این شرکت نیز گفت: دستیابی به ۴ میلیارد تن معادل ۱۳ میلیارد دلار طرح توسعه در استان‌های کرمان، آذربایجان شرقی و... چشم انداز مثبتی برای این شرکت به وجود آورده است اما طبیعتا کار روابط عمومی این شرکت را سخت می‌کند.

صادقی نژاد اظهار کرد: یکی از چالش‌های صنعت مس بازنشسته شدن افراد با تجربه این حوزه است. باید این مورد نیز مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =