• ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
  • کد خبر: 24784
  • readingTime: ۱ دقیقه
کرباسیان

رئیس اسبق هیئت عامل ایمیدرو در میزگرد بررسی چالش‌ها و فرصت‌های سنگ‌آهن در ۱۴۰۱ گفت: وضع عوارض بر صادرات به عنوان یک تصمیم غیرملی است که نتایج خوبی در بر نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مهدی کرباسیان، رئیس اسبق هیئت عامل ایمیدرو در میزگرد بررسی چالش‌ها و فرصت‌های سنگ‌آهن در ۱۴۰۱  که در حاشیه دوازدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران برگزار شد، گفت: وضع عوارض بر صادرات به عنوان یک تصمیم غیرملی است که نتایج خوبی در بر نخواهد داشت.

وی افزود: حدود ۷ میلیارد دلار صادرات زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۰ بوده است. ۳ میلیارد تن ذخایر شناخته شده زغال‌سنگ کشور است. ما یک ارزش افزوده داریم که اشتغال، اقتدار و توسعه ایجاد می‌کند لذا صادرات دارای جایگاه بسیار مهمی به ویژه در صنعت فولاد است.

کرباسیان تصریح کرد: کشور ما معادن غنی در حوزه‌های مختلف دارد و از سوی دیگر به خاطر داشتن انرژی فراوان باید از این فرصت بیشترین بهره را ببریم.

رئیس اسبق هیئت عامل ایمیدرو در ادامه گفت: در گزارش طرح جامع فولاد پیش بینی شده است که بر اساس وضعیت موجود کمبود سنگ آهن داشته باشیم. ولی اگر به سمت فناوری برویم می توانیم بسیاری از خلأها را پر کنیم.

مهدی کرباسیان خاطرنشان کرد: در بسیاری از زمینه‌های فناوری‌عقب هستیم و باید کمبود این فناوری‌ها را به سرعت در جای جای صنعت کشور خود جبران کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: سازمان ایمیدرو با اختیاراتی که دارد می تواند پشتوانه‌ای برای آینده کشور به ویژه در زمینه صنعت باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دوازدهمین همایش و نمایشگاه «چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار» از صبح روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران آغاز شد و تا ۲۱ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =