• ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
  • کد خبر: 24045
  • readingTime: ۱ دقیقه
معدن مس

مدیرکل صمت گیلان از سه معدن فعال رودبار بازدید کرد و گفت: یک رکن اصلی آبادانی و عمران، معدن است و معادن زیربنای توسعه و پیشرفت هستند.

تیمور پورحیدری، مدیرکل سازمان صمت گیلان اظهار کرد: شیوه بهره‌برداری معادن باید در چارچوب قوانین به نحوی انجام شود که در اذهان عمومی تخریب منابع تلقی نشود.

وی تأکید کرد: معادن رودبار باید در کنار فعالیت معدنی به موضوع مسئولیت اجتماعی نیز بپردازند و همه ضوابط را با نظارت سازمان نظام‌مهندسی معدن و مسئولان فنی معادن در حین عملیات معدنی برای کاهش مخاطرات رعایت کنند و مطالبات حقوق دولتی معادن نیز به طور دقیق پیگیری خواهد شد.

پورحیدری بابیان این‌که قانون معادن شفاف است، تأکید کرد: از رویکردهای سطحی و غیر کارشناسی در بهره‌مندی از مواهب و ذخایر طبیعی معدنی استان پرهیز شود تا پویایی در حوزه تولید و صنایع معدنی و به‌تبع آن اشتغال آفرینی که مورد تأیید مقام معظم رهبری است، اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به برنامه فعال‌سازی برخی از معادن راکد در سال جدید از طریق مزایده، افزود: اکنون ۴۲ معدن در استان در حال فعالیت و دارای پروانه بهره‌برداری هستند و برنامه‌ریزی‌شده ۳۷ معدن دیگر نیز که دارای ذخایر معدنی مناسب برای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری هستند از طریق مزایده به شرکت‌های دارای صلاحیت با نظارت دقیق واگذار شود.

مدیرکل سازمان صمت گیلان از پیش‌بینی افزایش اشتغال در حوزه معادن جدید سخن گفت و اعلام کرد: با فعال شدن این ظرفیت‌های معدنی، زمینه اشتغال حداقل بیش از ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و یک هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم در زنجیره بهره‌برداری آن‌ها در حوزه‌های حمل‌ونقل و فرآوری به وجود خواهد آمد.

وی ساماندهی و بازنگری در امور معادن را از برنامه‌های مهم برشمرد و گفت: به‌طور یقین نظارت بر امور معادن به‌مراتب بیشتر خواهد شد و در این راستا از ظرفیت‌های نهادها و تشکل‌های مرتبط مانند مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، خانه معدن و سازمان نظام‌مهندسی به‌صورت میدانی و عملیاتی استفاده خواهد شد.

مدیرکل صمت گیلان اضافه برداشت‌های معدنی را آسیب‌زا دانست و هشدار داد: چنانچه بیش از میزان کارشناسی شده در مجوز صادره از بستر معادن برداشت انجام شود، تخلف است و برابر ضوابط با تخلفات معدنی با جدیت تمام برخورد می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =