• ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
  • کد خبر: 23728
  • readingTime: ۱ دقیقه
شرکت‌معدنی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سال گذشته ۲۵ معدن غیرفعال در این استان فعال سازی و ۲۰ معدن غیرفعال نیز تعیین تکلیف شد.

به گزارش ایراسین، به نقل از ایرنا، ناصر فغفوری، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار کرد: سال گذشته ۲۵ معدن غیرفعال در این استان فعال سازی و ۲۰ معدن غیرفعال نیز تعیین تکلیف شد.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده در بخش معدن در سال ۱۴۰۰ افزود: سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان وصول شد که این میزان نسبت به سال ماقبل آن ۲۵۰ درصد رشد یافت.

رییس سازمان صمت زنجان گفت: صدور ۱۵ پروانه بهره برداری، ۲۳ گواهی کشف و ۲۱ پروانه اکتشاف معادن از دیگر اقدامات انجام شده بخش معدن این استان در سال ۱۴۰۰ بوده است.

فغفوری یادآورشد: همچنین با برگزاری مزایده، ۳۰۳ محدوده معدنی و اکتشافی در استان تعیین تکلیف شده است.

وی اخذ مصوبه موافقت هیات ماده ۲۴ مکرر در خصوص محدوده های امیدبخش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، واگذاری تهیه نقشه زمین شناسی سهرورد از طریق مناقصه و اجرای بهسازی معادن منطقه خراسانلو و برگزاری مناقصه جاده پری – میانج را از دیگر اقدامات قابل توجه در بخش معدن استان در سال گذشته بیان کرد.

رییس سازمان صمت زنجان یادآورشد: این استان ۴۱۰ معدن با ذخیره قطعی بیش از ۶۳۰ میلیون تن دارد که استخراج سالیانه آن ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن است.

فغفوری افزود: از مجموع معادن استان ۷۵ معدن سنگ تزئینی از جمله گرانیت، تراورتن و مرمریت و سنگ چینی با ذخیره قطعی ۷۵ میلیون تن است که از این تعداد ۳۰ معدن در حال حاضر غیرفعال است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت استخراج اسمی سالانه معادن سنگ‌های تزئینی استان ۳۹۰ هزار تن است که سالانه حدود ۵۰ درصد، معادل ۲۰۰ هزار تن از آنها استخراج می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =