شرکت فولاد سنگ

شرکت فولادسنگ مبارکه اصفهان در راستای تحقق شعار سال،«تولید؛ دانش بنیان،اشتغال‌آفرین» اقدامات عدیده‌ای را برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ایراسین، عاطفه علیان: شرکت فولادسنگ مبارکه اصفهان از سال ۱۳۶۰ با شروع ساخت شرکت فولادمبارکه عملیات اکتشاف کانسار آهک که یکی از مواد اولیه مورد نیاز فولاد است، را آغاز کرد. آهک به عنوان کمک ذوب، تصفیه‌کننده و خنثی‌کننده محیط کوره‌های قوس الکتریکی فولادسازی استفاده می‌شود، از همین‌رو پس از مرحله گمانه‌زنی و اکتشاف، منطقه حوض‌ماهی که در ۹۰ کیلومتری جنوب‌غربی اصفهان، ۳۰ کیلومتری جنوب‌غربی شهرستان مبارکه و ۱۶ کیلومتری شرکت فولادمبارکه واقع شده است، به عنوان معدن تجهیز و در سال ۱۳۷۰ شرکت معدنی و صنعتی حوض‌ماهی مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این شرکت از سال ۱۳۹۰ با عنوان شرکت معدنی و صنعتی فولادسنگ مبارکه اصفهان تغییر نام و فصل نوینی از فعالیت‌های خود را آغاز نمود و در راستای شعار سال و تحقق هلدینگ معدنی و صنعتی فولادسنگ اقدام می‌کند.

چشم انداز افق ۱۴۰۴ شرکت فولادسنگ مبارکه اصفهان

حفظ موقعیت کنونی، به عنوان بزرگترین تولیدکننده آهک کلسینه و سنگ آهک صنعتی در خاورمیانه و تامین ۱۰۰ درصد نیاز سنگ آهک، دولومیت و تامین سنگ آهن و موادمعدنی گروه فولادمبارکه اصفهان از اهداف تعیین شده در چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ شرکت فولادسنگ مبارکه اصفهان است.

اقدامات موثر فولادسنگ در راستای تحقق شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

تکریم مشتریان و ذی‌نفعان، احترام و التزام به برقراری ارزشهای اسلامی و انسانی، انجام کار سیستماتیک، حفظ و ارتقاء کیفیت محصول، بهبود و ارتقاء تکنولوژی‌های تولید و فرآوری، صرفه جویی در مصرف منابع و انرژی و حفظ محیط‌زیست از ارزش‌های سازمانی شرکت فولادسنگ تعیین شده است و این شرکت در این مسیر مصمم گام برمی‌دارد. از سوی دیگر، شرکت فولادسنگ مبارکه اصفهان با تعیین خط مشی مبتنی بر تامین نیازهای گروه فولاد مبارکه تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت فولاد کشور اعم از سنگ‌آهن، سنگ آهک، دولومیت، فروسیلیس و سایر مواد معدنی را در اهداف خود قرار داده است.

حفظ موقعیت کنونی، به عنوان بزرگترین تولیدکننده آهک کلسینه و سنگ آهک صنعتی در خاورمیانه و تامین ۱۰۰ درصد نیاز سنگ آهک، دولومیت و تامین سنگ آهن و موادمعدنی گروه فولادمبارکه اصفهان از اهداف تعیین شده در چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ شرکت فولادسنگ مبارکه اصفهان است.

اگر بخواهیم فهرست ویژگی‌های انحصاری شرکت فولادسنگ را برشمریم باید بر بومی سازی تکنولوژی منحصر به فرد کوره‌های آهک‌سازی چیساکی در ایران، احداث بزرگترین واحد سنگ‌شکنی سنگ آهک به ظرفیت ۷۰۰ تن در ساعت در ایران، احداث بزرگترین کوره‌های عمودی تولید آهک کلسینه با ظرفیت ۱۲۰۰ تن، دوکوره ۶۰۰ تن، در روز برای اولین بار در ایران، استفاده از مدل پاوردک (Power Deck) در معادن غیرفلزی در شرکت فولادسنگ برای اولین بار در ایران، تدوین و راه اندازی فن آوری کوره پایلوت فرآوری تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش تشویه احیایی در کشور، انجام کارشناسی و برنده شدن در بیش از ۹۰ درصد مزایده های شرکت شده در محدوده‌ها و معادن کل کشورو انجام کلیه فعالیت‌های اکتشافی، استخراجی در بیش از ۱۴ استان و ۲۱ شهر کشور پرسنل متخصص و چابک تاکید کنیم.

فولادسنگ در مسیر«تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

امسال، بزرگترین سنگ‌شکن سنگ آهک در کشور به همراه خط سنگ شکن که توسط فولادسنگ صددرصد بومی سازی شده است به همراه خط خردایش و خط تولید دانه‌بندی، افتتاح می‌شود.

شرکت فولاد سنگ با همکاری شرکت‌های دانش بنیان برای نخستین بار در کشور فرومنگنز کم کربن و پرکربن را بدون استفاده از انرژی برق تهیه می‌کند. در راستای تحقق شعار سال، همکاری شرکت فولادسنگ با دانشگاه صنعتی شریف منتج به فرآوری معادن کوچک و متوسط سنگ آهن خواهد شد که علاوه بر حمایت این شرکت از دانش بنیان‌ها، اشتغال آفرین هم است. پروژه‌های فروسیلیس، بنتونیت هم از دیگر اقدامات این شرکت در تحقق شعار سال خواهد بود. در راستای اشتغال‌زایی، معدن داوران و معدن کودی در استان هرمزگان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و بزرگترین سنگ‌شکن سنگ آهک در کشور به همراه خط سنگ شکن که توسط فولادسنگ صددرصد بومی سازی شده است به همراه خط خردایش و خط تولید دانه‌بندی، افتتاح می‌شود.

ارزیابی عملکرد شرکت فولادسنگ مبارکه اصفهان در سال گذشته

برای ارزیابی عملکرد واحد معدن در بخش حفاری (متر) باید بر این نکته تاکید کرد که بهترین رکورد ماهانه ۱۳۹۹ در این شرکت ۵۷۶۸ متر بوده است که در سال گذشته به ۶۴۳۰ متر ارتقا یافت. کاهش مجموع حفاری انجام شده به میزان ۶،۹ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ به ثبت رسید و عملکرد واحد معدن در بخش استخراج با معیار تن از بهترین رکورد ماهانه در سال ۹۹ که معادل ۱۴۸۱۳۵ تن بود به ۱۵۷۸۴۲ تن افزایش یافت. رشد مجموع سنگ استخراج شده به میزان ۱۲.۹ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ در این شرکت به ثبت رسید و عملکرد تولید سنگ دانه بندی برای فولاد مبارکه و کوره‌های پخت آهک فولاد سنگ (تن) از بهترین رکورد ماهانه ۱۳۹۹ معادل ۹۸۳۲۵ تن به بهترین رکورد ماهانه ۱۴۰۰ یعنی ۹۷۸۲۵ تن افزایش یافت. در سال گذشته شرکت فولاد سنگ با افزایش مجموع سنگ آهک تولید شده به میزان ۴،۴ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ مواجه بود و عملکرد تولید محصول آهک کلسینه (تن) در بهترین رکورد ماهانه ۱۳۹۹ معادل ۱۸۲۰۰ تن به بهترین رکورد ماهانه ۱۴۰۰ معادل ۲۱۴۰۰ تن ارتقا یافت. کاهش ۹،۶ درصد تولید آهک کلسینه نسبت به سال ۹۹ هم از دیگر رویدادهای مهم این شرکت در سال گذشته بوده است.

اقدامات انجام شده در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها

در سال گذشته اقدامات مهم و عدیده‌ای در این گروه مهم شرکت فولاد مبارکه انجام شده است که در بخش واحد امور معادن، اکتشاف به خرید به شرط اکتشاف معدن سنگ آهن (هماتیت) در استان کرمان، شهرستان رفسنجان، خرید به شرط اکتشاف معدن سنگ آهن (هماتیت) در استان هرمزگان، شهرستان بندرعباس اشاره کرد. اقدامات این شرکت در بخش واحد اکتشاف و پروژه‌ها هم کم نبود و می‌توان به تملک محدوده و خرید معدن سیلیس جهت احداث کارخانه فروسیلیس، تملک محدوده و خرید معدن منگنز جهت احداث کارخانه فرومنگنز،خرید معادن سنگ‌آهن (هماتیت) با ذخیره ۲۰ میلیون تن به بالا در استان‌های هرمزگان، فارس و کرمان گریز زد. در سال گذشته بیش از ۱۰ بازدید از معادن و محدوده این شرکت به عمل آمد و در نهایت دو معدن ققنوس ۵ و سنگ آهن اختیارآباد در این استان توسط کارشناسان شرکت مورد تایید قرار گرفت. در استان هرمزگان هم پس از ۲۳ بازدید به عمل آمده از محدوده و معادن در نهایت یک معدن با پتانسیل بسیار بالا تایید شد. در بخش پروژه‌ها اکتشاف معادن شرکت فولاد سنگ توانست اولین پایگاه تخصصی اکتشافی – استخراجی در ایران را تاسیس کند. شرکت فولادسنگ با بیش از ۳۰ سال سابقه معدنکاری، اقدام به تاسیس اولین شرکت تخصصی و مادر به‌عنوان بازوی اکتشافی گروه فولادمبارکه در زمینه اکتشاف کلیه مواد معدنی کرده است.

اهداف استراتژیک توسعه شرکت فولاد سنگ در سال ۱۴۰۱

اگرچه شرکت فولادسنگ همیشه در مسیر توسعه و تولید با تکیه بر رهنمود شعار سال گام برداشته است اما در خط مشی تعریف شده این شرکت در سال «تولید؛ دانش‌بنیان‌ها، اشتغال‌آفرین» در نظر دارد تا خط سنگ شکن اولیه B را راه‌اندازی کند و فعالیت‌های مهندسی فاز ۳ کوره‌های آهک کلسینه را به اتمام رساند. پیشرفت ۷۰ درصدی در بخش تامین فاز ۳ کوره‌های آهک کلسینه و احداث کارخانه فروسیلیس با ظرفیت ۲۴۰۰۰ تن در سال در دو فاز ۱۲۰۰۰ تنی از دیگر اهداف تعیین شده در سال جدید است. بهره برداری حداکثری از ظرفیت‌های معدن سنگ آهن هماتیت داوران - رفسنجان، تجهیز و راه اندازی معدن سنگ آهن هماتیت کودی – بندرعباس و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های معدن سنگ آهن هماتیت کودی – بندرعباس هم از دیگر اهداف تعیین شده در راستای تحقق شعار سال توسط شرکت فولادسنگ است تا کارکنان این شرکت همانند گذشته با تمام توان به اهداف این شرکت جامه عمل بپوشانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =