کبالت

تولید معادن کبالت جهان طی سال ۲۰۲۱ میلادی نسبت به سال پیش از آن ۲۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایراسین، به نقل از وب سایت سازمان مطالعات زمین شناسی آمریکاUSGS ، تولید معادن کبالت جهان طی سال ۲۰۲۱ میلادی به ۱۷۰هزار تن رسید که نسبت به تولید ۱۴۲هزار تن از این ماده معدنی در سال ۲۰۲۰ میلادی رشد ۲۰ درصدی نشان می دهد.

سازمان مطالعات زمین شناسی آمریکا یکی از دلایل رشد تولید جهانی را افزایش تولید در پروژه های موجود و نیز شروع تولید در پروژه های جدید یا متوقف شده عنوان کرده است.

این در حالی است که میزان تولید این ماده معدنی در جمهوری دموکراتیک کنگو به عنوان بزرگترین تولیدکننده کبالت جهان طی سال ۲۰۲۱ میلادی شاهد رشد ۲۲.۴ درصدی بود. این کشور ۷۰ درصد از تولید معادن کبالت جهان را به خود اختصاص داده و تولید این ماده معدنی طی سال گذشته میلادی را ۱۲۰هزار تن اعلام کرد. کنگو با دارا بودن ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن ذخایر کبالت در صدر دارندگان ذخایر این ماده معدنی در جهان قرار دارد.

طی مدت یادشده، روسیه با تولید ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و استرالیا با تولید ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن به ترتیب دومین و سومین تولیدکننده برتر کبالت جهان بودند.

همچنین فیلیپین با تولید ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و کانادا با تولید ۴میلیون و ۳۰۰ هزار تن در رتبه های چهارم و پنجم جهان ایستادند.

این در حالی است که عنوان ششمین تا دهمین تولیدکننده کبالت جهان به ترتیب به کوبا با ۳ میلیون و ۹۰۰هزار تن، گینه جدید پاپوا با ۳میلیون تن، ماداگاسکار با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، مراکش با ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن و چین با تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن اختصاص یافت.

چین به عنوان بزرگترین تولید کننده کبالت تصفیه شده جهان، طی سال ۲۰۲۱ میلادی بیشترین میزان واردات این ماده معدنی از جمهوری دموکراتیک کنگو را به خود اختصاص داد.
علاوه بر این، چین با مصرف بیش از ۸۰ درصد کبالت جهان برای استفاده در صنعت باتری های قابل شارژ بزرگترین مصرف کننده کبالت جهان نیز به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =