• ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
  • کد خبر: 23086
  • readingTime: ۱ دقیقه
معدن

ریو تینتو شرکت فلزات و معدنکاری و شرکت‌های کاترپیلار و کوماتسو، از بزرگترین تولیدکنندگان ماشین‌آلات معدنی در حال قطع همکاری با روسیه است.

به گزارش ایراسین به نقل از شبکه جهانی بی بی سی سخنگوی شرکت ریو تینتو، این شرکت بریتانیایی- استرالیایی که مقر آن در لندن است به رویترز گفت که این شرکت در حال پایان دادن به کلیه روابط تجاری است که با کسب و کارها در روسیه دارد. این درحالی است که مدیر بخش مس این شرکت پیشتر در یک کنفرانس انرژی گفته بود که قطع کلیه واردات از روسیه برای شرکت خیلی دشوار خواهد بود.

همزمان شرکت ماشین آلات سنگین کاترپیلار و جان دیر در حال معلق کردن همکاری با شرکای خود در روسیه هستند. کاترپیلار گفته است که فعالیت در مراکز تولیدش به دلیل اختلال در زنجیره عرضه و تحریم در روسیه بیش از پیش مشکل شده است.
جان دیر هم گفته است که ماشین‌آلات آن دیگر به روسیه یا بلاروس صادر نخواهد شد چراکه بلاروس از حمله روسیه به اوکراین حمایت می کند. کاترپیلار و جان دیر همچنین گفته‌اند به عملیات امدادرسانی در اوکراین کمک مالی خواهند کرد. سایر تولیدکنندگان عمده مانند کوماتسو، هیتاچی و جی سی بی قبلا صادرات به روسیه را قطع کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =