چهارمین گردهمایی ائمه جمعه استان اصفهان به میزبانی شرکت فولاد مبارکه

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: اگر فولاد مبارکه به عنوان پیشران صنعت کشور وجود نداشت در صنایع زیادی مانند خودرو، بسته بندی، گاز و نفت و ... بسیاری از پروژه‌ها مانند پروژه خط انتقال نفت از گوره به جاسک عملی نمی‌شد که با تلاش فولاد مبارکه در چنین پروژه‌هایی دشمن در این عرصه شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در چهارمین گردهمایی ائمه جمعه استان اصفهان که به میزبانی شرکت فولاد مبارکه برگزار شد اظهار کرد: رهبری سال‌هاست با نامگذاری شعار سال در طلیعه هر سال مهم‌ترین جهت‌گیری کشور که با توجه به شناخت دقیق ایشان از نیازها،گلوگاه‌ها و شرایط کشور است مشخص می‌فرمایند که هدف این کار ایجاد فضای مناسب برای رفع گلوگاه‌ها است. همه جهت‌گیری‌ها و اقداماتی که در سال‌های گذشته در این جهت انجام شده برای رفع موانع تولید و رشد اقتصادی کشور بوده است که درک فضای حاکم بر کشور برای عموم مردم ضروری است.

وی گفت: هدف این نامگذاری در ابتدای هر سال، بسیج شدن توان مردم برای رسیدن کشور به قله‌های سربلندی و افتخار بوده که البته طبیعتاً دشمن نیز نسبت به این گلوگاه‌هایی که در فرمایش رهبری گفته می‌شود برنامه‌ریزی و تحلیل‌هایی را انجام می‌دهد.

صنعت فولاد؛ دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی

طیب‌نیا تصریح کرد: در سال‌های پس از انقلاب، دشمن برای ضربه‌زدن به نظام اسلامی بسیار تلاش کرده وفتنه‌های زیادی مانند جنگ تحمیلی را به راه انداخت ولی با کمک الهی به نتیجه نرسید. یکی از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی رشد صنعت فولاد در کشور بوده و در صنعت فولاد کشور ما هم‌اکنون شکوفا شده و به عبارت دیگر صنعت فولاد به عنوان یک صنعت مادر در کشور نقطه قوت انقلاب اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: فولاد مبارکه به عنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی نیز در ایام دفاع مقدس و در زمانی که کشور آماج حملات رژیم بعث بوده ساخته شده و مراحل شکل‌گیری خود را گذراند و سپس توسعه یافت و امروز به عنوان یکی از صنایع مهم کشور به شما می‌رود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: یک سوم فولاد کشور در فولاد مبارکه تولید می‌شود که تولید محصولات فولادی برای استفاده در چهارهزار واحد صنعتی از کارگاه‌های کوچک تا صنایع بزرگ انجام می شود که در این امر حدود ٣٥٠هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از بابت این صنعت ارتزاق می‌کنند.

فولاد مبارکه نماد صنعت در کشور

وی یادآور شد: در جای‌جای کشور در توسعه زیرساخت‌ها، اشتغال‌زایی، انجام مسئولیت‌های اجتماعی و عرصه‌های دیگر، فولاد مبارکه وارد شده و به واسطه بنای درست و به جایی که از همان ابتدا گذاشته شده باعث افتخار و سرآمد بهره‌وری در کشور تبدیل شده و جزء برترین شرکت های کشور و به عنوان نماد صنعت به شمار می‌رود.

طیب‌نیا متذکر شد: امروزه هجمه عظیم و هدفمندی در جهت صنعت‌ستیزی در کشور به راه افتاده است و این در حالی است که اگر فولاد مبارکه به عنوان پیشران صنعت کشور وجود نداشت در صنایع زیادی مانند خودرو، بسته بندی، گاز و نفت و ... بسیاری از پروژه‌ها مانند پروژه خط انتقال نفت از گوره به جاسک عملی نمی‌شد که با تلاش فولاد مبارکه در چنین پروژه‌هایی دشمن در این عرصه شکست خورد.

وی ادامه داد: دشمن در تلاش است صنعت را مایه آلودگی و کمبود آب جلوه دهد ولی این موضوع اصلا صحیح نیست چرا که به طور مثال مصرف فولاد مبارکه امسال به کمتر از ١٥ میلیون متر مکعب رسیده که این مهم با بازچرخانی آب و تصفیه پساب ٩ شهر اطراف کارخانه این امر محقق شده است و تا چند سال آینده مصرف آب این شرکت در فرایند تولید محصولات به صفر خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه مشکل آب در استان حل شود و این درحالی است که سهم ما از مصرف آب زاینده‌رود کمتر از یک و نیم درصد از کل میزان آب این رودخانه است که در عین حال این شرکت منافع زیادی مانند اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم، توسعه زیرساخت ها را با سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است.

فولاد مبارکه، دوست‌دار محیط زیست

وی تصریح کرد: در کشور ما در بسیاری از موارد به سمت توسعه صنعتی رفتیم ولی متاسفانه الزامات آن محقق نشده است ولی صنعتی مثل فولاد مبارکه در همین حوزه، سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده که به طور مثال در مسائل زیست‌محیطی، بسیاری از روزهای سال که دیگر شهرها هوایی آلوده داشتنند شهر مبارکه هوای سالم داشت و این موضوع و بسیاری از موارد دیگر مرهون همین سرمایه‌گذاری‌های فولاد مبارکه است.

طیب‌نیا عنوان کرد: اگر لوازم توسعه صنعت فولاد مهیا شود منافع زیادی برای این صنعت بزرگ مانند درآمدزایی و حفظ محیط زیست می‌توان قائل شد و به همین خاطر است که در بسیاری از کشورها مانند ژاپن این موضوع مشاهده می‌شود که بزرگترین کارخانه فولادسازی این کشور در شهر توکیو بنا شده است.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین میزان مصرف آب و گاز طبق تحقیقات انجام شده مربوط به مصرف خانگی است و به طور مثال همین عدم استفاده درست گاز در زمستان باعث قطع گاز صنعت شده و هزاران میلیارد تومان به صنعت کشور ضرر می‌زند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: اگر بتوانیم در جهاد تبیین با اصلاح فرهنگ به حل این مشکل کمک کنیم شاهد پیشرفت در همه عرصه های کشور خواهیم بود که این موضوع نیاز به کمک مبلغین دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =