چهارمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنایع فلزات غیر آهنی ایران و فناوری‌های وابسته

چهارمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنایع فلزات غیر آهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار، صبح امروز، دوشنبه، ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ در محل هتل المپیک تهران شروع به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، چهارمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنایع فلزات غیر آهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار، صبح امروز، دوشنبه، ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ در محل هتل المپیک تهران شروع به کار کرد.

اهمیت انواع فلزات غیرآهنی در صنایع استراتژیک و مادر بر کسی پوشیده نیست و شایان ذکر است که با توجه به اینکه در شرایط فعلی کشور که درگیر تحریم‌های مختلف است، نقش این مواد معدنی در ارز آوری کشور پررنگ تر می‌شود.

در همین راستا، این همایش با محورهای همسوسازی ارکان‌ زنجیره تولید، بررسی و رفع موانع تولید و اصلاح قوانین مرتبط، بررسی چشم‌انداز تولید، مصرف و صادرات فلزات غیرآهنی، متوازن‌سازی بازار، احیا برجام، نقش موثر در بازارهای بین‌المللی و اصلاح سیاست‌های ارزی و صادراتی، افزایش بهره‌وری و ارتقا ارزش افزوده محصولات فلزی غیرآهنی و توسعه پایدار، اهمیت توسعه زنجیره اکتشاف در منابع فلزات غیرآهنی و نقش فناوری‌های نوین، جایگاه احیا و سرمایه‌گذاری در معادن کوچک و متوسط بر توسعه صنایع فلزات غیرآهنی و نقش استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه صنایع فلزات غیرآهنی در حال برگزاری است.

این برنامه توسط روزنامه دنیای اقتصاد و با همکاری شرکت ملی صنایع مس ایران و مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در حال برگزاری است.

افتتاحیه این همایش با سخنرانی علیرضا بختیاری، مدیر مسوول گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد، مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، اردشیر سعد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و جمعی دیگر از کارشناسان و مدیران این حوزه برگزار شد.

در ادامه میزگرد تخصص بررسی استراتژی کلان کشور در معادن و صنایع معدنی برگزار شد که محورهای آن بررسی برنامه‌های توسعه‌ای زیرساخت‌های متناسب مورد نیاز؛‌ حمل و نقل،‌ آب،‌ نیرو و ...، اهمیت بازار صادراتی برای توسعه صنایع معدنی و لزوم تغییر استراتژی و تسهیلات و استراتژی دولت و مجلس در مواجهه با معادن بود و وجیه الله جعفری، معاون وزیر صمت، اردشیر سعد محمدی، مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران و محمد رضا بهرامن، رییس خانه معدن ایران در این میز گرد حضور داشتند.

میزگرد تخصصی مهم‌ترین چالش‌های صنایع فلزات غیرآهنی هم با محوریت بررسی برنامه‌های اکتشافی و نیاز واقعی کشور با توجه به برنامه‌های توسعه‌ا ، فرآیند بررسی و حل سیستماتیک مشکلات زیست محیطی معادن و صنایع معدنی، استراتژی دولت در تولید و واردات ماشین آلات معدنی ، نگاهی ویژه به کشورهای منطقه در توسعه صنایع فلزات غیرآهنی و جایگاه کشورمان و میزان تولید؛ مصرف داخلی و صادرات فلزات غیرآهنی،‌ لزوم تولید آلیاژها و با حضور محتشمی پور، معاون معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت، ابراهیم جمیلی، رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، مهدی زحمتکش، مدیر عامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب و بهرام شکوری، رییس هیات مدیره انجمن مس ایران برگزار شد.

این همایش و نمایشگاه، فردا، سه شنبه، ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ برقرار است و برنامه‌هایی با عناوین میزگرد تخصصی آموزش، ارتقای علمی و مدیریت دانش، کارگاه آموزشی بررسی طرح جامع صنعت آلومینیوم، میزگرد تخصصی بررسی وضعیت صنعت آلومینیوم کشور،‌ چالش‌ها و فرصت‌ها، میزگرد تخصصی بررسی وضعیت صنعت سرب و روی،‌ چالش ها و فرصت ها و... برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =