فولاد

مدیر سرمایه گذاری ایمیدرو گفت: با سرمایه گذاری کشور در صنعت فولاد، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های تولید فولاد توسعه پیدا کرد و در برنامه ششم توسعه نیز طرح جامع فولاد تکمیل شد و به عدد ظرفیت ۴۰ میلیون تنی کنونی رسید.

به گزارش ایراسین به نقل از فولادبان، امیر صباغبا بیان اینکه شکل قطع برق در تابستان برای صنایع فولادی بی سابقه بوده است، امسال را پرچالش ترین سال این صنعت از سال ۲۰۰۶ توصیف کرد و گفت: ایران در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ وارد کننده فولاد بود اما امسال که در رتبه دهم تولید کننده فولاد قرار داریم مشکلات و چالش های بیشتری نسبت به آن سالها داریم.

مدیر سرمایه گذاری و توسعه ایمیدرو افزود: در آن زمان ظرفیت کنونی تولید فولاد وجود نداشت و رکورد قیمت جهانی در فولاد شکسته شد. به طوری‌که شمش فولاد بیش از هزار و ۲۰۰ دلار مبادله شد و در شرایطی که قیمت نفت بالا و تقاضای زیادی که پروژه مسکن مهر ایجاد کرد بازار را به هم ریخت و بخش عمده ای از نیاز داخل با قیمت بالای جهانی و دلار نفتی با واردات تامین می‌شد.

وی تصریح کرد: کشور در پی آن چالش تصمیم به سرمایه گذاری در صنعت فولاد گرفت و زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های تولید فولاد توسعه پیدا کرد. حتی در برنامه ششم توسعه نیز طرح جامع فولاد تکمیل شد و به عدد ظرفیت ۴۰ میلیون تنی کنونی رسید.

مدیر سرمایه گذاری ایمیدرو گفت: در سال گذشته رتبه دهم فولاد دنیا را تصاحب کردیم و حتی در ماه‌هایی به رتبه نهم نیز رسیدیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =