وزش باد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت:امروز فعالیت سامانه بارشی در تمامی استان‌های کشور به جز خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان ادامه دارد و در برخی از ساعات سبب بارش باران، وزش باد شدید موقت، گاهی رعدوبرق و در مناطق سردسیر و مرتفع موجب بارش برف می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: امروز فعالیت سامانه بارشی در تمامی استان‌های کشور به جز خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان ادامه دارد و در برخی از ساعات سبب بارش باران، وزش باد شدید موقت، گاهی رعدوبرق و در مناطق سردسیر و مرتفع موجب بارش برف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از اواخر روز شنبه به تدریج از شدت این سامانه در نیمه غربی کاسته می‌شود، گفت: این سامانه بارشی، روز یکشنبه در شمال شرق، شرق، ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی، استان‌های شرقی دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و جنوب‌شرق کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به افزایش شدت بارش‌ها در روز یکشنبه در استان‌های خراسان شمالی، گلستان و شمال خراسان رضوی، گفت: روز دوشنبه در شمال‌شرق و شرق بارش پراکنده و سه‌شنبه در شرق بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه چهارشنبه جوی آرام در اکثر مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود، افزود: امروز به علت پدیده گرم‌باد در استان‌های ساحلی خزر افزایش ۴ تا ۶ درجه دما و از روز یکشنبه در اکثر نقاط کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با اشاره به کاهش نسبی دما از روز یکشنبه در اکثر نقاط کشور، بیان کرد: روزهای شنبه و یکشنبه در بخش‌هایی از شرق، جنوب‌شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی به علت وزش باد شدید موقت، خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =