بارش باران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط شمال شرق، شرق ارتفاعات و دامنه‌های شرقی البرز شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور خارج می‌شود و از روز پنج‌شنبه سامانه جدید بارشی وارد کشور می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به وضعیت جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده سامانه بارشی در برخی نقاط شمال شرق، شرق ارتفاعات و دامنه‌های شرقی البرز، شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد. طی این روز شدت بارش در استان‌های خراسان شمالی، گلستان و شمال خراسان رضوی خواهد بود.

وی اضافه کرد: دوشنبه، در نوار شرقی و سه شنبه در شرق کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد سپس سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد و از روز پنج‌شنبه سامانه جدید بارشی وارد کشور می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آرام است و پنج شنبه سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود و سبب ابرناکی، بارش باران، وزش باد شدید موفت، کاهش دما و احتمال رعدوبرق در ارتفاعات و مناطق سردسیر و بارش برف در استان‌های واقع در این مناطق می‌شود و به‌تدریج جنوب غربی کشور را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

به گفته ضیاییان طی شبانه روز آینده در بخش‌هایی از شرق، جنوب شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =