وزش باد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: سامانه بارشی از فردا موجب بارش برف و باران و کولاک برف در ارتفاعات و وزش بادهای شدید در غرب و شمال غرب کشور می‌شود و برای روز جمعه گستره بارش‌ها به همه نقاط کشور می‌رسد.

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در اواخر هفته اظهار کرد: امروز شاهد بارش‌های پراکنده در غرب کشور هستیم و در سایر مناطق کشور جوی صاف داریم.

وی با بیان اینکه امروز تا ظهر فردا نیز برای اکثر مناطق کشور افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود، گفت: از فردا با ورود سامانه بارشی از سمت غرب به کشور در نوار غربی، غرب اصفهان، فارس، شمال بوشهر و به‌ تدریج برای دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد که این بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی، شرق لرستان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان برای روز پنجشنبه شدیدتر خواهد بود، تصریح کرد: روز جمعه گستره فعالیت سامانه به‌جز سیستان و بلوچستان و هرمزگان، بیشتر کشور را در برخواهد گرفت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: فردا بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب اصفهان به صورت بارش برف و باران و همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از هفته آینده سامانه بارشی وارد کشور می‌شود، اظهار کرد: از بعد از ظهر جمعه از میزان بارش‌ها در نوار غربی کاسته و به‌تدریج اواخر وقت جمعه سامانه بارشی مذکور از سمت شمال شرق کشورمان خارج می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =