سبحانى

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد در آیین افتتاحیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد گفت: امسال در میز بومی‌سازی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار تفاهم‌نامه امضا می‌شود و این گام بزرگی است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بهرام سبحانی، رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد، در آیین افتتاحیه سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد اظهار کرد: پنج سال پیش در یک کنفرانس بین المللی یک شخص خارجی از من پرسید که با وجود تحریم‌ها چطور برنامه‌های توسعه صنعت فولاد را پیاده خواهید کرد؟ به او پاسخ دادم ما امکاناتی داریم که شما ندارید؛ توکل، نیروی جوان، ماشین آلات و...

وی گفت: امروز ایران با تولید ۳۰ میلیون تن فولاد جزو ۱۰ کشور اول جهان قرار گرفته و البته که این ظرفیت بیش از ۴۰ میلیون تن است و با عبور از این مرز ما جزو ۷ کشور اول قرار خواهیم گرفت.

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: چین با تولید یک میلیارد تن فولاد با فاصله زیاد از دیگر کشورها در ردیف اول است و دیگر کشورها نظیر ژاپن، هند، روسیه و ... بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تن فولاد تولید می‌کنند.

سبحانی ادامه داد: بقیه کشورها دارای ظرفیت تولیدی کمتر از ۴۰ میلیون تن هستند و ما به راحتی می‌توانیم رتبه هفتم جهان را کسب کنیم.

وی گفت: امیدواریم مسئولان وزارت نیرو و نفت گلوگاه‌ها را رفع نموده و معادن با اکتشاف و استخراج، مواد اولیه را تامین کنند تا به این هدف برسیم.

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد تصریح کرد: شاید رسیدن به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد سخت باشد اما تولید ۴۰ میلیون تن دور از دسترس نیست.

سبحانی بیان کرد: وقتی دچار مشکل در زیرساخت‌های برق و گاز می‌شویم باید مقایسه کنیم که چه چیزی بهتر است آن هم صنعتی که در تولید ناخالص داخلی، ارز آوری و ... حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: روزی به این نتیجه رسیدیم که علی‌رغم بومی سازی موجود، اطلاعات کاملی در خیلی از مباحث نداریم.

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: در نتیجه تصمیم بر آن شد که اگر نمایشگاهی باشد که سازندگان داخلی بتوانند توانایی‌هایشان در آن را به نمایش بگذارند و مصرف کنندگان هم نیازهایشان را اعلام کنند، می‌تواند اتفاقات خوبی رقم بخورد و تفاهم‌نامه‌هایی امضا شود.

سبحانی گفت: امسال در میز بومی‌سازی بیش از ۳۰۰ میلیون دلار تفاهمنامه امضا می‌شود و این گام بزرگی است.

وی ادامه داد: سال ۷۰ در شرکت ملی فولاد مجری طرح التروگرافیتی داشتیم و هنوز این تولید انجام نشده است و همیشه دلیل عدم داشتن پترولیوم کک است.

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد اظهار کرد: واردات بعضی از قطعات و تجهیزات ممکن است بهتر باشد اما آنجا که قیمت به ما تحمیل می‌شود باید ساخت داخل صورت بگیرد و تاکنون هم خوب پیش رفته است.

سبحانی گفت: آخرین بومی سازی ما قال‌های مسی ریخته‌گری بیلت بود که ذوب آهن آن را انجام داد و جواب مثبت داد و اگر حمایت شود می‌تواند آخرین وابستگی در زنجیره فولاد را حل کند.

وی گفت: امیدوارم برگزاری این نمایشگاه همچون گذشته به خوبی صورت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =