بارش اولین برف زمستانی در اصفهان دی ماه 98

عکس :مجتبی جهان بخش

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: وضعیت بارش‌ها نسبت به زمستان سال گذشته بهبود یافته است و امیدواریم بارش‌های هفته‌های آتی نگرانی ما را از مناطق غربی کشور که درگیر کم‌بارشی هستند، رفع کند.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به بارش‌های نرمال در جنوب کشور اظهار کرد: سواحل شمالی کشور هم در وضعیت نزدیک به نرمال قرار دارند اما نگرانی بارش‌ها برای .مناطق غرب کشور به ویژه استان کرمانشاه است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بارش‌ها در اصفهان کمتر از نرمال است، تصریح کرد: دامنه‌های جنوبی البرز و تهران و سمنان هم وضعیت مشابه استان اصفهان را دارند و با توجه به ذخیره سدهای تهران وضعیت بارش‌ها در پایتخت 26 درصد کمتر از نرمال است.

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای زمستان امسال یک درجه بالاتر از نرمال است، گفت: فردا شاهد بارش در استان‌های جنوب شرقی کشور اعم از سیستان و بلوچستان و کرمان خواهیم بود و در سایر نقاط کشور بارش جدی نداریم.

وی بیان کرد: در هفته آینده نیمه غربی کشور بارندگی نداریم و خشکسالی در منطقه غرب کشور تشدید می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه از 21 دی ماه به مدت یک هفته شاهد بارش‌های خوبی در نیمه غربی کشور خواهیم بود، خاطرنشان کرد: کانون‌های متاثر از این سامانه بارشی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، جنوب فارس، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام و کردستان و نیمه غربی تا جنوب کشور خواهد بود.

وی گفت: به نظر می‌رسد زمستان امسال نسبت به سال گذشته وضعیت مطلوب‌تری به ویژه در نیمه جنوبی کشور خواهیم داشت و دمای هوا هم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کمتر است و ذخیره برفی نسبت به سال قبل بهبود می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =