بارش باران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به افزایش آلودگی هوای شهرهای صنعتی تا سه روز آینده از ورود سامانه بارشی به کشور طی چهارشنبه خبرداد.

صادق ضیاییان در گفت‌و گو با خبرنگار ایراسین اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده در غالب نقاط کشور جوی پایدار و در شهرهای صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. در شبانه‌روز گذشته دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۲درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات منفی ۷ درجه رسید و شهرستان مبارکه با ۱۶ درجه سانتی‌گراد گرمترین و بوئین میاندشت با منفی ۱۷ درجه سردترین نقطه اصفهان بود.

وی اضافه کرد: از بعدازظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی در نواحی شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی به‌تدریج افزایش ابر و بارش پراکنده باران و برف و وزش باد انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: پنجشنبه، گستره و شدت سامانه بارشی افزایش می‌یابد و علاوه بر نواحی ذکر شده در بخش‌هایی از جنوب غرب استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه چهارشنبه در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود، اظهارکرد: این شرایط پنج شنبه در نواحی مرکز، شرق و شمال شرق و جمعه در شرق، جنوب شرق و دامنه های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: از امروز تا پنجشنبه در شمال غرب کشور ماندگاری هوای سرد و در سایر نقاط کشور روند تدریجی افزایش دما انتظار می‌رود. پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) مجدداً با نفوذ توده هوای سرد در نواحی غرب و جنوب غرب و جمعه در نیمه شمالی کشور کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان دریای خزر طی روزهای پنجشنبه و جمعه مواج و توفانی خواهد بود. پنجشنبه نیمه غربی خلیج فارس و جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =