عباس هاشمی

دبیر انجمن لوازم خانگی ایران با بیان این که کیفیت و قیمت همواره برای مشتریان فولاد مبارکه مهم بوده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری صنعت لوازم خانگی ۲۸۰ هزار تن انواع ورق از فولاد مبارکه خریداری کند و این ۳ درصد میزان محصول میزان محصولات ورق‌های فولادی شرکت فولاد مبارکه را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، عباس هاشمی دبیر انجمن لوازم خانگی ایران امروز(۲۷ دی‌ماه) در نشست هم‌اندیشی فولاد مبارکه و شرکای کسب و کار که با مشتریان فولاد مبارکه در عرصه تولید لوازم خانگی برگزار شد، اظهار کرد: عرضه محصولات با قیمت مناسب می‌تواند رقابت را در بین مشتریان وفادار فولاد مبارکه بیشتر کند.

وی ضمن تقدیر از فولاد مبارکه برای برگزاری این نشست هم‌اندیشی افزود: کیفیت ورق‌های فولادی همواره باید در فولاد مبارکه مورد توجه قرار گیرد چراکه بخشی از تولید لوازم خانگی کشور به صادرات اختصاص می‌یابد و کیفیت مواد اولیه بر میزان فروش محصولات ایرانی در بازارهای خارجی بسیار تأثیرگذار است.

ابراهیم نوری معاون بهره‌برداری محصولات تولیدی شرکت امرسان نیز در این نشست گفت: صادرات محصولات ایرانی به بازارهای خارجی و رقابت با محصولات شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی از برندهای معتبر جهانی برای ما اهمیت زیادی دارد و کیفیت ورق‌های فولادی می‌تواند در فروش محصولات ایرانی در بازارهای صادراتی بسیار تأثیرگذار باشد.

وی افزود: خوشبختانه تولید ورق‌های فولادی در شرکت فولاد مبارکه همواره رو به بهبود بوده و با بسته‌بندی حمل و نقل مناسب و نحوه انبارداری می‌تواند در کیفیت تولید لوازم خانگی در کشور تأثیرگذار باشد.

جعفری مدیرعامل شرکت ارکان‌نوین توسعه یکتا در این همایش گفت: ورق‌های فولادی نخستین نیاز تولیدکنندگان لوازم خانگی است و تقاضای ما این است فولاد مبارکه نگاه ویژه‌ای به صنعت لوازم خانگی در عرضه ورق‌های مورد نیاز داشته باشد.

باقری از شرکت دونار خزر نیز در نشست یادآور شد: نیروی انسانی زیادی در صنعت لوازم خانگی کشور فعال هستند و تعیین سهمیه اندک تولیدکنندگان لوازم خانگی را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌سازد.

سلطانی از شرکت کاوه‌افروز بناب نیز در این همایش خواستار افزایش مدت خریدهای اعتباری از شرکت فولاد مبارکه به مدت ۶ ماه شد و افزود: مهم‌ترین مسأله اکثر تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور خرید محصولات فولادی از بورس است که باعث شده که ما مستقیماً نتوانیم از شرکت فولاد مبارکه خرید کنیم، لذا اگر شرایطی فراهم شود که مستقیماً بتوانیم محصولات خود را از شرکت فولادمبارکه خریداری کنیم، بخشی از مشکلات خرید ورق و محصولات فولادی صنعت لوازم خانگی از بورس برطرف می‌شود.

وی گفت: تعیین سهمیه ۴۰ و یا ۸۰ تن برای یک کارخانه بزرگ تولید کننده لوازم خانگی بسیار کم است و این فقط ۳ یا ۴ روز تولید ما را تأمین می‌کند، لذا اگر بتوانیم سهمیه تولیدکنندگان را افزایش بدهیم، شرایط مناسبی برای ما به وجود خواهد آورد، چراکه با کمبود محصولات ما مجبور می‌شویم ورق های مورد نیاز خود را از بازار آزاد با قیمت بالا خریداری کنیم که این در هزینه تمام‌شده قیمت تولید بسیار مؤثر است.

بهنام شیرمحمدی مدیر عامل شرکت مهیار گاز نیز در این همایش تأکید کرد: پیش از این شرکت کارشناسان شرکت فولاد از مجموعه‌ای تولید لوازم خانگی به صورت مرتب بازدید می‌کردند اما عرضه ورق فولادی در بورس باعث شد که هم اکنون این شرایط از بین برود، بنابراین در صورتی که شرایطی به وجود بیاید که کارشناسان فولاد مبارکه برای بازدید از محصولات فولادی خود در کمترین زمان به کاخانجات تولیدی ما مراجعه کنند، شرایط مطلوبی فراهم خواهد شد.

یک تولیدکننده دیگر در این نشست گفت: عرضه ورق در فروش‌های عمومی به صورت ۵۰ درصد و ۵۰ درصد یک ماهه یکی از مشکلات دیگر صنعت لوازم خانگی است، چراکه محصولات لوازم خانگی اصولاً به صورت اقساطی در بازار عرضه می‌شوند، بنابراین در صورتی که شرایطی فراهم شود که مدت ال‌سی برای تولیدکنندگان افزایش و شرایط بهتری خواهد بود.

بهداد از گروه صنعتی انتخاب نیز در این همایش گفت: خوشبختانه ممنوعیت واردات لوازم خارجی شرایط مناسبی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده و این در توسعه صنایع فولاد و پتروشیمی کشور بسیار تأثیرگذار بوده است.

وی افزود: تعیین سهمیه برای تولیدکنندگان لوازم خانگی جوابگوی میزان تولید آن‌ها نیست، بنابراین تولیدکنندگان مجبور هستند بخشی از مواد اولیه و ورق مورد نیاز خود را از بازار آزاد خریداری کند و خرید از دلال‌ها نیز بر قیمت تمام‌شده لوازم خانگی تأثیرگذار است؛ اگر شرکت فولاد مبارکه بتواند سهمیه تولیدکنندگان را افزایش دهد، بستر مناسبی برای رونق کسب و کار و تولید در کشور فراهم می‌شود.

هادی سعیدپور از شرکت توان‌گاز یکی دیگر از تولید کنندگان کولر و بخاری در کشور اظهارداشت: بیشتر ورق های مورد نیاز ما به صورت فصلی است و باید در فصل مورد نظر برای تولید کولر و بخاری تأمین شود؛ در صورتی که در موعد مقرر ورق‌های مورد نیاز این شرکت تأمین نشود مجبور هستیم که آن را از بازار آزاد تعیین کنیم و این در قیمت تمام‌شده و کیفیت محصول نیز بسیار تأثیرگذار است.

رضا امیری از شرکت سپاهان‌گاز و سپاهان‌رادیاتور نیز در این نشست خاطرنشان کرد: تولید ورق‌های فولاد با ضخامت مختلف باید مورد توجه تولیدکنندگان ورق‌های فولادی قرار گیرد چون ممکن است تولیدکنندگان بتواند از ورق‌های نازک برای تولیدات خود استفاده کنند، لذا افزایش تولید بر فروش و صادرات محصولات لوازم خانگی نقش بسیار مهمی را داشته باشد.

سید سعید رضوانی عضو انجمن لوازم خانگی ایران و مدیر عامل شرکت نیکسان صنعت ساوه در این نشست تأکید کرد: با واردات لوازم خانگی در سال ۹۷ خوشبختانه تولیدکنندگان موفق شدند حماسه بزرگی را برای کشور به وجود اورند و در تأمین لوازم خانگی مورد نیاز کشور و مردم فولاد مبارکه هم شریک بزرگ ما بوده است.

وی افزود: خریدهای اعتباری ۲ ماهه برای صنعت لوازم خانگی بسیار کم است و اگر بتوانیم این مدت را به بیش از ۶ ماه افزایش دهیم در رضایت مشتریان فولادمبارکه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

در پایان پس از ارائه نقطه نظرات مشتریان صنعت لوازم خانگی کشور طهمورث جوانبخت معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه با جمع‌بندی مسائل و اظهارات مشتریان گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم با اطلاع از نقطه‌نظرات مشتریان شرکت فولاد مبارکه نظرات آن‌ها را عملیاتی کنیم تا بتوانیم فولاد مبارکه بتوانند رضایتمندی بیشتری را در عرضه محصولات و ورق‌های فولادی برای صنعت لوازم خانگی در کشور کسب کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =