عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهادی دولت سیزدهم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: با تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در دولت که تصمیمات آن در حکم تصمیمات هیات دولت است، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصاد دیجیتال به وجود آمده و منطقه ویژه اقتصادی «پیام» باید از این ظرفیت بهره‌برداری کند.

‌به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، عیسی زارع‌پور در پُست اینستاگرامی خود نوشت: مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی ظرفیت‌های بزرگی برای توسعه صنعت و فناوری دارند. منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نیز در دل خود ارزش‌های اقتصادی فراوانی دارد و می‌تواند به قطب اقتصاد دیجیتال تبدیل شود.

وی افزود: دیروز بازدید مفصلی از این مجموعه داشتم و در جمع مدیران این مجموعه حاضر شدم. منطقه ویژه بودن، نزدیکی به تهران، داشتن فرودگاه بین‌المللی و امکانات و زیرساخت‌های ویژه صادرات و واردات و از همه مهم‌تر قرار گرفتن در کنار وزارتخانه‌ای تخصصی، ظرفیت‌هایی است که می‌تواند این منطقه را به قطب اقتصاد دیجیتال کشور و بلکه منطقه تبدیل کند.

وی ادامه‌داد: همه برنامه‌ریزی‌ها در این منطقه باید بر حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و جذب سرمایه‌گذاری‌ در این حوزه متمرکز باشد.

وزیر ارتباطات خاطرنشان‌کرد: این منطقه قابلیت تبدیل شدن به مرکز ترانزیت دیتای بین‌الملل و حتی هاب پستی منطقه را دارد و البته باید زمینه‌ تولید تجهیزات مورد نیاز شبکه ملی اطلاعات نیز در همین منطقه فراهم شود. این مکان ظرفیت‌های بالقوه فراوانی دارد که باید بالفعل شود و در جهشی بزرگ پشتوانه اقتصاد دیجیتال در کشور باشد.

وی اضافه‌کرد: دیروز از شرکت‌های فناوری مستقر در این منطقه، از مرکز تبادل داده بین‌الملل «شهید فخری‌زاده» و فازهای در حال توسعه فرودگاه پیام نیز دیدن کردم. محصولات متنوع و پیشرفته‌ای دیدم که همگی به دست متخصصان جوان کشور تولید شده بود که در پست‌های بعدی در مورد برخی از آن‌ها خواهم نوشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =