توانگر

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه گروه فولاد مبارکه در هجدهمین نمایشگاه ایران‌متافو گفت: بررسی‌های انجام‌شده توسط نهادهای تصمیم‌گیر کشور همچون وزارت نیرو و پیگیری‌های انجام‌شده توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که برای تأمین انرژی صنعت فولاد کشور باید تلاش جدی شود.

مجتبی توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی امروز(۱۶ آذرماه) در بازدید از غرفه گروه فولاد مبارکه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی(ایران‌متافو) در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: اگر صنایع فولادی کشور با محدودیت انرژی مواجه نبودند، جایگاه بهتری برای آن‌ها در جهان وجود داشت؛ بررسی‌های انجام‌شده توسط نهادهای تصمیم‌گیر کشور همچون وزارت نیرو و پیگیری‌های انجام‌شده توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که برای تأمین انرژی صنعت فولاد کشور باید تلاش جدی شود.

وی در ادامه افزود: در این راستا با انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور مذاکراتی انجام و مقرر گردید برای مباحث مرتبط با تأمین انرژی به ویژه برق از کارشناسان وزارت نیرو کمک گرفته شود تا پتانسیلی که در صنعت فولاد از نظر مالی و فنی وجود دارد، برای افزایش بهره‌وری نیروگاه استفاده شود و نیروگاه‌های جدید نیز افتتاح شود؛ البته اولویت با افزایش بهره‌وری نیروگاه‌های موجود است.

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پشتیبانی صنایع فولادی برای تولید برق به نفع آن‌هاست؛ ورود صنایع بزرگی همچون صنایع نفتی و شرکت‌هایی مثل فولاد مبارکه که دارای زنجیره کامل فولاد هستنند در اولویت‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به ورود صنایع فولادی برای تأمین گاز مورد نیاز برای تولید اذعان داشت: باید از هر سرمایه‌ای که در بخش‌های اقتصادی کشور وجود دارد و منجر به جهش دیگر بخش‌های کشور می‌شود به خوبی استفاده کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =