ویترین طلافروشی

یک کارشناس طلا و جواهر با اشاره به شیوه جدید دریافت مالیات بر ارزش افزوده از طلا گفت: در گذشته ۹ درصد مالیات بر کل قیمت طلا دریافت می‌شد که امروز بر ارزش افزوده هر مثقال طلا لحاظ می‌شود. شیوه قبلی دریافت مالیات بر ارزش افزوده طلا باعث می‌شد مبلغ مالیات‌ها سنگین شود و بنابراین خانواده‌ها استقابل کمتری از خرید طلا می‌کردند.

عباد محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده طلا از ۱۳ دی ماه سال جاری اظهار کرد: این طرح موضوعی بود که اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف از چند سال گذشته آن را پیگیری می‌کردند. اواخر سال گذشته مقرر شد که پس از تائید شورای نگهبان این قانون از دی ماه سال جاری اجرایی شود.

وی افزود: بر این اساس از اصل طلا مالیاتی دریافت نمی‌شود و تنها از اجرت و سود ساخت طلا مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شود. فروشندگان هم موظف هستند این مالیات را از خریدار دریافت کرده و در موعد مقرر سه ماهه به صندوق دولت واریز کنند.

قیمت طلا با شیوه جدید مالیات بر ارزش افزوده طلا کاهش می‌یابد؟

این کارشناس طلا و جواهر ادامه داد: نگاه‌ها نسبت به قبل بهبود پیدا کرده و همین مسئله باعث شده فرآیند کاری ما نسبت به قبل سریع‌تر شود. در گذشته ۹ درصد مالیات بر کل قیمت طلا دریافت می‌شد که امروز بر ارزش افزوده هر مثقال طلا لحاظ می‌شود.

محمدولی ادامه داد: این تغییر برای صنف طلا و جواهر یک تغییر مثبت محسوب می‌شود؛ از اول هم حرف این صنف همین بود. شیوه قبلی دریافت مالیات بر ارزش افزوده طلا باعث می‌شد مبلغ مالیات‌ها سنگین شود و بنابراین خانواده‌ها استقابل کمتری از خرید طلا می‌کردند. همین امر نیز باعث ایجاد رکود در بازار شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =