واکسن

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه اکثر شهرهای استان اصفهان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، گفت: بیشترین اثر واکسیناسیون، کاهش جدی نرخ فوت ناشی از ابتلا به کرونا بوده است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: شهرستان‌ شهرضا در وضعیت نارنجی قرار دارد و شهرستان برخوار تنها شهرستان آبی استان اصفهان است و مابقی شهرستان‌های استان اصفهان در وضعیت زرد قرار دارند.

عقدک در ادامه با اشاره به دریافت واکسن در استان اصفهان گفت: تاکنون ۷۶.۶۱ درصد جامعه دز اول و ۶۰.۶۶ درصد هم دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و به ۷۰.۲۹ درصد دانش آموزان هم دز نخست و ۴۶.۱۵ درصد هم دز دوم واکسن کرونا تزریق شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: واکسیناسیون تأثیر چشمگیری در کاهش نرخ فوت ناشی از کرونا در تمامی گروه‌های سنی داشته است. بیشترین اثر واکسیناسیون، کاهش جدی نرخ فوت ناشی از ابتلا به کرونا بوده است. با این حال افرادی که حتی دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند کماکان در معرض ابتلا به کرونا و بستری هستند.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود تا رسیدن جامعه به ایمنی ۸۵ درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اولویت قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =