کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اصفهان به بهترین وضعیت کرونایی رسید و در حال حاضر ۵ شهرستان برخوار، بوئین میاندشت، تیران، خور، دهاقان در وضعیت آبی و مابقی شهرستان ها دروضعیت زرد قرار دارند.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، اصفهان به بهترین وضعیت کرونایی رسید و در حال حاضر ۵ شهرستان برخوار، بوئین و میاندشت، تیران، خور، دهاقان در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: بر اساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونا استان اصفهان در بهترین وضعیت قرار داریم و شاخ پیک پنجم در حال فروریزی است و وارد پیک ششم کرونا نشدیم که عواملی مانند واکسیناسیون و مراقبت‌های بهداشتی در رسیدن به این نقطه مؤثر بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به دریافت واکسن در استان اصفهان گفت: تاکنون ۷۸.۱۶ درصد جامعه دز اول و۶۳.۶۸ درصد هم دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و به ۷۳ درصد دانش آموزان هم دز نخست و ۵۱.۶۰ درصد هم دز دوم واکسن کرونا تزریق شده است.

وی گفت: تاکنون ۵۵ درصد زنان باردار در اصفهان دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند. در استان اصفهان ۷.۱۰ درصد جامعه هم دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

عقدک ضمن تشکر از تمام ادارات که در طرح شهدای سلامت از اول آذرماه به مدت ۲۰ روز شرکت کردند، بیان کرد: امیدواریم در پایان این طرح به شاخص مورد نظر که رسیدن به ایمنی ۸۵درصدی جامعه است، دست یابیم.

وی گریزی هم به سویه شناسایی شده کرونا در آفریقای جنوبی داشت و گفت: تاکنون این سویه در کشور و استان ما گزارش نشده است و با توجه به مقاوم بودن این سویه نسبت به واکسن باید مراقبت‌های شدید برای ورود به کشور انجام شود چراکه قابلیت و سرعت انتشار این ویروس و بالطبع مرگ‌ومیر ناشی از آن بالاست و نیاز است که قرنطینه و انجام دو تست تشخیصی در دستور کار افرادی که وارد کشور می‌شوند قرار گیرد وگرنه دوباره به نقطه اول برمی‌گردیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =