کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه رسیدن به وضعیت آبی کرونا به منزله پایان کرونا نیست، گفت: از تاریخ شیوع کرونا تاکنون، اصفهان در بهترین وضعیت کرونایی قرار گرفته است و ۱۲ شهرستان استان از جمله شهرستان اصفهان در وضعیت آبی قرار گرفتند.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اصفهان اظهار کرد: بررسی رنگ‌بندی شهرستان‌های استان نشان می‌دهد که در بهترین وضعیت کرونایی قرار داریم که علت آن را باید در رشد روند واکسیناسیون در استان اصفهان جست‌وجو کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ شهرستانی در استان اصفهان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا قرار ندارد، تصریح کرد: ۱۲ شهرستان استان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: شهرستان‌های کاشان، شهرضا، اردستان، نائین، نطنز، فلاورجان، تیران و کرون، خوانسار سمیرم، بوئین میاندشت، فریدون‌شهر و چادگان در وضعیت خطر متوسط کرونا ثبت شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های اصفهان، لنجان، خمینی‌شهر، فریدن، دهاقان، خور و بیایانک، مبارکه، برخوار، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و میمه، گلپایگان و آران و بیدگل در وضعیت آبی کرونا ثبت شده است، افزود: هنوز هیچ شهرستانی در استان در وضعیت سفید کرونا ثبت نشده است.

عقدک با تأکید بر اینکه وضعیت آبی به منزله پایان کرونا نیست، گفت: حتی افرادی که دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند می‌بایست کماکان مراقبت‌ها را ادامه دهند. در صورتی که اعلام وضعیت آبی منجر به شیوع دورهمی‌ها و مهمانی و مراسم در محیط سربسته شود، باز هم احتمال افزایش آمار مبتلایان و شیوع یک خیز جدید وجود دارد.

عقدک در ادامه با اشاره به دریافت واکسن در استان اصفهان گفت: تاکنون  ۸۰.۷۹ درصد جامعه دز اول و۶۶.۶۳ درصد هم دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و به ۷۷.۷۷ درصد دانش آموزان هم دز نخست و ۵۵.۴۸ درصد هم دز دوم واکسن کرونا تزریق شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =