مسعود یونسیان

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اقدام ارزشمند فولاد مبارکه در تأمین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر گفت: هنوز واکسن بی‌عارضه برای واکسینه کردن کودکان در دسترس نیست و بهتر است تمرکز واکسیناسیون بر جمعیت بالای ۱۲ سال باشد.

مسعود یونسیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: برای واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال هنوز زود است تصمیم بگیریم؛ چراکه واکسن مورد نیاز این طیف بایستی بسیار بی عارضه باشد و هنوز مطالعات و یافته ها چنین واکسنی را معرفی نکرده است.

وی افزود: افراد سالمند در صورت مبتلا شدن به کرونا با عوارض بیشتری همراه می شوند و خطر مرگ و میر در این گروه سنی بالاست بنابراین با چشم پوشی از عوارض ناخواسته برای حفظ حیات به این طیف از جمعیت واکسن تزریق می شود. اما بهتر است برای کودکان که به مراتب خطر مرگ و میر آنها با بیماری کرونا کمتر است به همان میزان واکسن بی عارضه تری انتخاب شود.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: برای واکسیناسیون کرونا در جمعیت بالای ۱۲ سال یک ونیم تا دوماه زمان نیاز است تا به ایمنی برسیم بنابراین توصیه می شود واکسن های موجود برای واکسینه کردن این طیف از جمعیت مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به مسئولیت های اجتماعی شرکت فولاد مبارکه در تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر کشور خاطرنشان کرد: این اقدام آنقدر باارزش است که کلمات قادر به تقدیر نیست و توصیف ناپذیر است.  این را درنظر داشته باشید تنها دو دارو موثر برای درمان بیماران مورد تایید قرار گرفته است یکی اکسیژن و در موارد پیشرفته، داروهای کورتن اثربخشی متقن دارند. اقدام شرکت فولاد مبارکه در تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانگر بسیار ارزشمند است و از تمام صنایع که در تامین اکسیژن بیمارستانها اقدام کردند سپاسگزاریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =