کنفرانس بین‌المللی Planex2021

رئیس انجمن فولاد ایران در کنفرانس بین‌المللی Planex۲۰۲۱ با موضوع " بررسی صنعت فولاد و مواداولیه" اظهار کرد: قیمتگذاری محصولات بالادستی فولاد رها شده‌اند و در نهایت منجر به ناهماهنگی عجیبی در زنجیره فولاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بهرام سبحانی در کنفرانس بین‌المللی Planex۲۰۲۱  که در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه هزینه‌ انرژی از جمله چالش‌های جدی تولید فولاد است، تصریح کرد: پراکندگی واحدهای فولادی، ظرفیت کمتر از یک میلیون تن فولاد واحدها و در نهایت نداشتن زنجیره کامل تولید فولاد در یک مجموعه باعث افزایش قیمت لجستیکی شده است.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید فولاد کشور ۴۰ میلیون تن بوده و این در حالی است که میزان تولید فعلی فولاد کشور ۳۰ میلیون تن است؛ در واقع این تفاوت در میزان تولید و ظرفیت ایجاد شده، به دلیل چالش‌هایی که به آن اشاره داشتیم، سبب شده تا در ایران، تولید فولاد کمتر از ظرفیت واقعی خود انجام شود.

رئیس انجمن فولاد ایران با اشاره به قیمت‌گذاری به عنوان یکی دیگر از چالش‌های موجود در صنعت و زنجیره فولاد، در ادامه گفت: تا دو سال پیش، قیمت محصولات بالادستی فولاد بر اساس کشف قیمت فولاد خوزستان در بورس، مشخص و تعیین می‌شد؛ اکنون نیز جز قیمت شمش که توسط دولت کنترل می‌شود، قیمت‌گذاری محصولات بالادست رها شده‌اند و در نهایت منجر به ناهماهنگی عجیبی در زنجیره فولاد شده است.

گفتنی است، کنفرانس بین‌المللی  Planex۲۰۲۱ با حضور مدیران ارشد دولتی، فعالان و اساتید برجسته ایرانی و بین‌المللی، ۲۵ و ۲۶ آبان ۱۴۰۰ در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =