پلیس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: مسئولیت‌خواهی از سازمان‌هایی که در کاهش ترافیک و تصادفات نقش دارند، امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سرهنگ محمدرضا محمدی امروز(۲۵ آبان‌ماه) در دومین جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات پلیس راهور و راه استان اصفهان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تمرکز بر روی نقاط حادثه‌خیز کشور اظهار کرد: جمعیت استان اصفهان ۶.۴۱ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد و پس از استان‌های تهران و خراسان رضوی، جایگاه سوم جمعیتی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: استان اصفهان از نظر تعداد شهرستان نیز پس از استان‌های فارس، خراسان رضوی و خوزستان قرار دارد؛ طول بزرگراه‌ها در استان اصفهان با ۱۰.۱۹ درصد جایگاه دوم در کشور است و براساس تعداد وسیله نقلیه موتوری هم با ۷.۷۸ درصد رتبه دوم را از آن خود کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان ادامه داد: جان‌باختگان در معابر درون‌شهری استان اصفهان بر اساس آمار پزشکی قانونی حاکی از این است که از سال ۹۴ تا ۷ ماهه ۱۴۰۰ تعداد ۲ هزار و ۴۴۶ نفر بوده است که تعداد جان‌باخته‌ها بر اساس هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه از ۲.۲ درصد در سال گذشته به ۲.۴ درصد در هفت‌ماهه سال جاری افزایش‌یافته است.

کاهش جان‌باخته‌ها بر اساس وسیله نقلیه

وی بیان کرد: تعداد جان‌باخته‌ها بر اساس هر ده هزار وسیله نقلیه از ۳.۰۷ درصد در سال گذشته به ۱.۵۶ درصد در ۶ ماهه سال جاری کاهش‌یافته است.

محمدی با اشاره به اینکه آمار جان‌باختگان تصادفات فوتی در معابر استان اصفهان در ۷ماهه ابتدای سال، ۱۹۹ مورد بوده است، تصریح کرد: این آمار در سال گذشته ۲۰۸ مورد بوده است که با ۴ درصد کاهش همراه است.

وی شهرستان گلپایگان با ۸۰ نفر جان‌باخته را رکورددار فوتی‌های تصادفات در معابر اعلام کرد و افزود: شهرستان‌های دهاقان، خوانسار، فریدن کم‌ترین میزان جان‌باخته را دارا هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با توضیح آمار مقایسه‌ای تصادفات جرحی استان اصفهان در ۷ ماهه سال جاری بیان کرد: شهرستان تیران و کرون، خمینی‌شهر و فریدن بیشترین تصادفات جرحی را دارا هستند و شهرستان‌های چادگان، اصفهان و شاهین‌شهر کمترین میزان تصادفات جرحی را دارند.

شناسایی ۱۵۸ نقطه حادثه‌خیز در استان اصفهان

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده درخصوص نقاط حادثه‌خیز در ۷ ماهه سال جاری توضیح داد: ۱۵۸ مورد نقاط حادثه‌خیز استان از ابتدای سال تاکنون شناسایی شد که ۲۰ مورد رفع کامل انجام شد و ۱۳۸ مورد هم تعداد نقاط حادثه‌خیز باقیمانده است که در ۳۸ مورد اعمال تبصره ۳ ماده ۱۴ اجرایی شد.

سرهنگ محمدی با اشاره به آمار تصادفات در نقاط حادثه‌خیز درون‌شهری استان اصفهان در ۷ ماهه سال جاری، گفت: در ۱۳۸ نقطه حادثه‌خیز معابر استان اصفهان ۳۲ مورد تصادف فوتی، ۳۲مورد متوفی، هزار و ۱۵ مورد تصادف جرحی و هزار و ۲۵ مورد مجروح و تعداد هزار و ۵۵۵ مورد هم تصادف خسارتی به ثبت رسیده است.

وی به تجزیه‌وتحلیل تصادفات هفت ماه اخیر پرداخت و اعلام کرد: بیشترین فراوانی تصادفات فوتی و جرحی در ساعات ۱۶ الی ۲۰ به میزان ۲۴ درصد، بیشترین علت تامه تصادفات، عدم توجه به جلو و عدم رعایت تقدم به میزان ۶۵ درصد و بیشترین تصادفات فوتی و جرحی در تمام ایام هفته در روزهای شنبه و چهارشنبه به میزان ۳۲ درصد گزارش شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان افزود: بیشترین نوع برخورد از جلو به عقب و جلو به پهلو به میزان ۶۵ درصد و بیشترین جان‌باختگان متأسفانه راکبان موتورسیکلت‌سوار در سنین ۱۸ تا ۲۵ سال بودند.

وی گفت: بیشترین جان‌باختگان عابرین پیاده بین ۵۵ تا ۷۰ سال سن داشتند و بیشترین عامل وسیله نقلیه درگیر در تصادفات فوتی و جرحی سواری با ۴۶ درصد است که سهم سواری پراید ویژه است.

https://media.irasin.ir/d/2021/11/16/4/26785.jpg

موتورسیکلت‌سواران رکورددار تلفات تصادفات معابر در اصفهان

سرهنگ محمدی با بیان اینکه از تعداد ۲۰۰ نفر جان‌باخته ۹۲ نفر جان‌باخته موتورسیکلت‌سوار به میزان ۴۶درصد است، اظهار کرد: از تعداد ۲۰۰ نفر جان‌باخته ۶۶ نفر جان‌باخته عابر پیاده به میزان ۳۳ درصد بوده است.

وی با اعلام اینکه ۷۱ درصد جان‌باختگان تصادفات معابر استان اصفهان در مراکز درمانی فوت‌شده‌اند، گفت: شعار پلیس راهنمایی و رانندگی همواره بر هوشمندسازی، آرام‌سازی، آموزش و فرهنگ‌سازی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان با اشاره به هوشمندسازی خدمات پلیس راهور بیان کرد: اعمال قانون تخلفات با دستگاه‌های سپهر به صورت برخط و خودروهای ثبت تخلفات، شماره‌گذاری خودرو به صورت اینترنتی، ترخیص وسایل نقلیه از طریق دفاتر خدمات الکترونیک، تنظیم کروکی با استفاده از تبلت و ارسال برخط اطلاعات به سازمان‌های مربوطه و شماره‌گذاری خودرو درب منزل در راستای اقدامات هوشمندسازی پلیس راهنمایی رانندگی استان اصفهان تعریف‌شده است.

وی در پایان دومین جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات با تأکید بر اینکه از تمام سازمان‌هایی که در کاهش ترافیک و تصادفات نقش دارند مسئولیت خواهی شود، درخواست کرد: پیست موتورسواری در شهرستان‌ها دایر شود و تیم‌های فوریت‌های پزشکی و امدادی از جمله جرثقیل‌ها و یدک‌کش‌ها در بزرگراه‌ها مستقر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =