بهمن تجلی زاده

معاون بازاریابی و فروش شرکت فولاد خوزستان در کنفرانس بین‌المللی Planex۲۰۲۱ با موضوع "بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه" گفت: هدف دولت رسیدن کالا با قیمت مناسب به دست مردم و هدف نهایی آن کاهش تورم بوده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بهمن تجلی‌زاده امروز(۲۵ آبان‌ماه) در کنفرانس بین‌المللی Planex۲۰۲۱ که در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش در حال برگزاری است، در خصوص مبانی حکمرانی متعالی با بیان این که چهارمدل حکمرانی در قیمت‌گذاری فولاد وجود دارد، اظهار کرد: حکمرانی فرآیند اعمال قدرت در حوزه‌های اداری، سیاسی و اقتصادی از طریق نهادهای رسمی(دولتی) و غیر رسمی(بخش خصوصی) است.

به گفته وی، انتظار حاکمیت این است که صادرات در کل زنجیره فولاد هدفمند شود و به نسبت ارزش افزوده شکل گیرد.

تجلی‌زاده ادامه داد: هدف دیگر دولت رسیدن کالا با قیمت مناسب به دست مردم و هدف نهایی کاهش تورم است، در حقیقت هیچ هدفی خارج از این موارد برای زنجیره فولاد متصور نیست.

وی ادامه گفت: مدل دوم حکمرانی به شیوه‌نامه ۴ صفحه‌ای تبدیل شده است که اکنون بعد از یک‌سال و بازنگری‌های متعدد دیگر قابل اجرا نبوده است.

تجلی‌زاده اصافه کرد: در مدل سوم حکمرانی، لیستی از میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز به ازای هرتن محصول زنجیره فولاد منتشر شد که ۳۴ یورو به ازای هر تن کنسانتره، ۳۲ یورو به ازای هر تن گندله، ۹۱ یورو برای آهن اسفنجی، ۱۹۰ یورو به ازای هر تن فولاد و ۳۸ یورو برای هر تن میلگرد برآورد شده است.

به گفته وی، با احتساب ۱۰ درصد سود برای هر حلقه از زنجیره فولاد، قیمت نهایی به ازای شمش خوزستان به دست آمده است که خوشبختانه در حال اجراست.

گفتنی است، کنفرانس بین‌المللی  Planex۲۰۲۱ با حضور مدیران ارشد دولتی، فعالان و اساتید برجسته ایرانی و بین‌المللی، ۲۵ و ۲۶ آبان ۱۴۰۰ در مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =