ارز منابع ارزی دلار

قیمت دلار امروز(سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰) به روند صعودی اما محتاطانه خود که از عصر دیروز آغاز شد ادامه داد و در لحظه تنظیم این خبر به بیش از ۲۷ هزار و ۳۷۰ تومان رسیده است. تحلیل‌گران معتقدند در صورتی که اخبار خاصی از مذاکرات هسته‌ای تا انتهای اکتبر(هفته اول آبان) منتشر نشود، نوسان قیمت در کانال ۲۷ هزار تومانی دشوار است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت دلار امروز(سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰) در بازار آزاد و در لحظه تنظیم این گزارش با افزایش اندک ۱۱۰ تومانی مواجه شده و به ۲۷ هزار و ۳۷۰ تومان رسیده است. نرخ یورو نیز با ۲۳۰ تومان افزایش به ۳۱ هزار و ۸۹۲ تومان افزایش یافته است.

افزایش قیمت دلار و یورو در شرایطی امروز در بازار مشاهده می‌شود که دیروز با کاهش قیمت دلار در هرات افغانستان به ۲۷ هزار و ۱۶۰ تومان، قیمت دلار در ایران هم با کاهش مواجه شد و به محدوده فعلی رسید.

اگرچه قیمت دلار امروز در بازار آزاد به بالای ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده اما همین قیمت در صرافی ملی که یکی از صرافی‌های معتمد بانک مرکزی محسوب می‌شود، ۲۶ هزار و ۶۳۸ تومان تعیین شده است. همچنین قیمت دلار در سامانه سنا با ۳۶ تومان کاهش به قیمت ۲۶ هزار و ۲۶۴ تومان و در سامانه نیما با ۱۶ تومان کاهش به قیمت ۲۳ هزار و ۴۰۶ تومان فروخته می‌شود.

قیمت دلار در بازار آزاد افزایش یافت + جزئیات

نرخ رسمی دلار، یورو و پوند

قیمت رسمی دلار هم امروز بر اساس اعلام بانک مرکزی و به روال گذشته ۴۲۰۰ تومان تعیین شد. قیمت پوند انگلیس هم ۵۷ هزار و ۶۴۴ ریال و یورو ۴۸ هزار و ۷۵۲ ریال تعیین شد.

علاوه بر این هر فرانک سوئیس ۴۵ هزار و ۴۹۰ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۸۴۹ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۸۵ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۵۳ ریال، روپیه هند ۵۵۸ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۱۷۷ ریال، ۱۰۰ روپیه پاکستان ۲۴ هزار و ۳۴۸ ریال، ۱۰۰ ین ژاپن ۳۶ هزار و ۷۶۵ ریال، دلار هنگ‌کنگ ۵ هزار و ۳۹۹ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ ریال ارزش‌گذاری شد.

همچنین، هر دلار کانادا ۳۳ هزار و ۹۷۰ ریال، دلار نیوزیلند ۲۹ هزار و ۷۲۹ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۶۳ ریال، لیر ترکیه ۴ هزار و ۵۰۹ ریال، روبل روسیه ۵۹۰ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، ۱۰۰ دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۷ ریال، لیر سوریه ۳۴ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۱۴۵ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۱۳۱ ریال، ۱۰۰ تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۸  ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا ۲‌ هزار و ۹۶ ریال، کیات میانمار ۲۲ ریال، ۱۰۰ روپیه نپال ۳۴ هزار و ۶۹۲ ریال، ۱۰۰ درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۰۸ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۲۱۲ ریال قیمت‌گذاری شد.

فارغ از ارزهای فوق، هر یوان چین ۶ هزار و ۵۳۳ ریال، ۱۰۰ بات تایلند ۱۲۵ هزار و ۵۶۸ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۶۸ ریال، هزار وون کره‌جنوبی ۳۵ هزار و ۴۴۷ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، ۱۰۰ تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۸۶۵ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۴۱۹ ریال، هزار روپیه اندونزی ۲‌ هزار و ۹۷۳ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۱۹۲ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، ۱۰۰ پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۵۹۶ ریال، سومونی تاجیکستان ۳ هزار و ۷۱۴ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و ۲۳ ریال توسط بانک مرکزی قیمت خورد.

تحلیل و پیش‌بینی قیمت دلار

دیروز بعدازظهر خبری در بازار ارز منتشر شد که تحرک خریداران را بالا برد. اسکناس آمریکایی که در وقت عادی بازار در روز گذشته نوسان خاصی نداشت و در محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان درجا می زد، با اعلام عدم برگزاری مذاکره بین ایران و اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه در مسیر افزایشی قرار گرفت.

تحلیل‌گران باور دارند، در صورتی که اخبار خاصی از مذاکرات هسته‌ای تا انتهای اکتبر(هفته اول آبان) منتشر نشود، دشوار است که قیمت دلار بتواند در همین کانال ۲۷ هزار تومانی به نوسانات خود ادامه دهد؛ در واقع قیمت دلار یک فرصت در حدود ۲ هفته‌ای به مذاکرات داده است تا بر اساس آن تعیین جهت کند.

در شرایط کنونی به نظر می‌رسد که دامنه نوسانی بازار محدودتر شده است و بازه ۲۷ هزار و ۱۰۰ تا ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان بیشتر مورد توجه معامله‌گران قرار گرفته است؛ در ۲ روز گذشته نیز قیمت توان عبور از محدوده ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان را از خود نشان نداده است، هرچند که کاهشی‌ها نیز موفق به شکست محدوده ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان نشدند.

تحلیل‌گران بازار ارز پیش‌بینی می‌کنند، در صورتی که اخبار خاصی از مذاکرات هسته‌ای تا انتهای اکتبر(هفته اول آبان) منتشر نشود، دشوار است که قیمت دلار بتواند در کانال ۲۷ هزار تومانی به نوسانات خود ادامه دهد.

منبع تحلیل: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =