• ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 18175
  • readingTime: ۱ دقیقه
سهل آبادی

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: عدم حمایت قانونی از کارگران غیر رسمی عمده مشکل در بازار کار  است و اینکه  چه کسی یا صنفی باید از حق و حقوق آنها حمایت و بنابر قانون مشمول بیمه شوند، مشخص نیست.

به گزارش ایراسین و به نقل از روابط عمومی خیریه نذر اشتغال اصفهان ، عبدالوهاب سهل آبادی اظهار داشت: اجرای طرح استاد شاگردی در کارگاه های کوچک مقیاس بهترین مسیر برای رونق اقتصادی و افزایش اشتغالزایی و در جهت حمایت از کارگران غیر رسمی خواهد بود.
بالغ بر ۲۰۰ هزار واحد صنفی در سطح استان اصفهان داریم که با اجرای طرح استاد شاگردی و تربیت یک نیروی انسانی متبحر و بامهارت با پرداخت حقوق مرسوم قطعا عامل افزایش اشتغالزایی و رونق اقتصادی می‌شود.
وی از منسوخ شدن مشاغل فنی در سطح استان اصفهان خبر داد و گفت: امروز بسیاری از هنرهای صنایع دستی که بعنوان یک صنعت سبزمیتوان از آن نام برد، بعلت اینکه موفق به تربیت شاگرد قابلی نشدند، در حال منسوخ شدن است.
 رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: اصفهان مهد فرهنگ و هنر است و  با تبدیل هر کارگاه به یک هنرکده یا آموزشگاه و با اصلاح مسائل مربوط به شاگردی، عامل تربیت نیروی انسانی فنی و متخصص و بامهارت شوند. 
وی گفت: اصفهان به خاطر موقعیت سوق الجیشی که دارد محل عبور و مرور ده ها کامیون است که هر راننده با گرفتن یک شاگرد میتواند در جهت اشتغالزایی و تقویت رونق اقتصادی استان کمک رسان باشد.
سهل آبادی ادامه داد: باید به اصناف مختلف مثل فلان مطب یا آزمایشگاه یا کارگاه های کوچک برای گرفتن شاگرد بعنوان یک نیروی کار و آموزش مهارت داده شود.
وی اعلام کرد: امروز بالاترین انتظار برای اشتغالزایی از بخش تولید، صنعت و معدن است که در بحران کرونا به خوبی توانستند نقش آفرینی کنند و ضمن پیشگیری از توقف خط تولید موفق به رفع مایحتاج مردم و تهیه ملزومات پزشکی در راستای مسائل بهداشتی شدند.
وی عدم حمایت قانونی از کارگران غیر رسمی را عمده مشکل در بازار کار خواند و اظهار داشت: چه کسی یا صنفی باید از حق و حقوق آنها حمایت و بنابر قانون مشمول بیمه شوند، مشخص نیست.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: بزرگترین ظلم به کارگران زن میشود که باید وزارت کار در راستای عدم پرداخت حق و حقوق زنان کارگر و کارگران غیر رسمی چاره جویی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =