احسان دشتیانه

عضو هیات مدیره شرکت ذوب آهن اصفهان: انتظار ما از وزیر جدید صمت حل مشکل انرژی صنعت است؛ چراکه اکنون تامین برق مورد نیاز واحدهای فولادی و همچنین بحران کم آبی برای این واحدها مشکلات جدی به وجود آورده است. این دو موضوع به عنوان نیازهای اولیه صنعت و جلوگیری از به خطر افتادن اشتغال ۱۰ها هزار کارگر فعال در صنعت فولاد است.

احسان دشتیانه در گفت‌وگو با ایراسین درخصوص اقداماتی که می‌تواند در دستور کار وزیر جدید صمت قرار گیرد اظهار کرد: حمایت از طرح های توسعه ای و توسعه صادرات به عنوان اصلی ترین عامل و محرک توسعه صنعت به شمار می آیند؛ درواقع تقویت شرکت ها برای حضور در بازارهای بین المللی از طریق ایجاد نظام کارآمد متشکل از قوانین تسهیل کننده برای آسانتر شدن صادرات، یکی از اقداماتی است که وزیر صمت می‌تواند آن را به مرحله اجرا نزدیک کند.

به عقیده وی، یکی از مهمترین راهکارهای توسعه صنعت فولاد این است که صادرات را گسترش دهیم. در زمینه تولید نیز حذف موانع تولید یکی از مهمترین نیازهای صنعت است و اکنون بزرگترین مانع برای این بخش مشکلاتی است که در تامین انرژی صنایع رخ داده است. البته انتظار میرود که برای پروژه های نیمه تمام نیز اهتمام کافی جهت تکمیلشان گذاشته شود. در واقع تکمیل پروژه های نیمه تمام از شروع پروژه های جدید در صنعت مهم تر است و اگر تمام توان برای به سرانجام رساندن پروژه های ناتمام صنعت گذاشته شود، در نهایت منابعی که تا به امروز بدون استفاده باقی مانده اند را می‌توان به چرخه تولید وارد کرد.

عضو هیئت مدیره شرکت ذوب‌آهن اصفهان ادامه داد: در حوزه معدن نیز باید به سمت اکتشاف حرکت کرده و منابع جدید معدنی را به ذخایر موجود اضافه کنیم؛ چراکه ذخایر معدنی کشور روبه اتمام است و اگر اکتشافات جدید انجام نشود در ۲ دهه آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد. البته برای انجام اکتشافات جدید نیاز است از طرف متولیان امر سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته شود تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز به این بخش ورود کنند.

وی ادامه داد: اعتماد به بورس کالا بهترین راه برای تنظیم بازار است. درواقع استفاده از ابزارهای قانونی و رقابت شفاف در بورس بهترین مدل برای تنظیم و کنترل بازار است.

دشتیانه اظهار کرد: از دو وزیر صنعت و اقتصاد انتظار داریم هماهنگی لازم بین این دو وزارتخانه مهم و تاثیرگذار بر صنعت را مد نظر قرار دهند؛ زیرا اگر ۲ صدای مختلف از این ۲ وزارتخانه داشته باشیم به نفع صنعت نخواهد بود؛ بنابراین سیاست های آنها زمانی که با یکدیگر تنظیم شوند راهی برای نجات صنعت در شرایط بحرانی فعلی خواهد بود.

عضو هیئت مدیره شرکت ذوب‌آهن اصفهان در پایان اظهار کرد: با توجه به سوابق خوبی که آقای فاطمی امین در حوزه صنعت، معدن و تجارت دارند امیدواریم شاهد اتفاقات مثبت در وزارت صمت باشیم. داشتن استراتژی های مناسب از سوی وزیر جدید صمت میتواند منجر به بهبود شرایط در حوزه صنعت به ویژه صنعت فولاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =