بایننس

یک کارشناس بازار ارزهای دیجیتال درباره روش های جایگزین صرافی بایننس برای فعالیت ایرانی‌ها در بازار ارزهای دیجیتال گفت: استفاده از صرافی های جایگزینی چون صرافی Kucoin، صرافی های غیرمتمرکز و صرافی های داخلی از جمله روش های جایگزین صرافی بایننس است اما امکان استفاده ایرانی‌ها از صرافی «kucoin» تضمینی برای فعالیت دائمی و امن نیست و این صرافی هم ممکن است در آینده ایران را تحریم کند.

آرمان باباگل در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره راه‌های جایگزین صرافی بایننس برای استفاده ایرانیان از خدمات و معاملات بازار رمزارزها اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل ممنوعیت فعالیت ایرانی‌ها و برخی ملیت های دیگر و همچنین الزامی شدن احراز هویت سطح دو فعالیت در این صرافی تقریبا برای ایرانی ها غیرممکن شده است. به علاوه برای تائید کردن حساب کاربری در صرافی بایننس نمی‌توان به صورت قانونی و با پاسپورت ایرانی اقدام کرد، بنابراین برخی به استفاده از روش های غیرقانونی مانند جعل هویت (تغییر نام و کشور مبدا) رو می‌آورند که گاه توسط برخی شرکت‌ها و گروه‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: چنین اقدامی قطعا غیرقانونی است بنابراین افراد در چنین شرایط مرتکب جرم فدرال شده و بنابراین در صورت شناسایی حتی با وجود خروج از کشور، فرد یا افراد خاطی با همکاری اینترپل (پلیس بن الملل) دستگیر می‌شوند. این مسئله در عرصه بین المللی جرم سنگینی محسوب می‌شود.

این مدرس ارزهای دیجیتال گفت: در حال حاضر تنها دو راه جایگزین برای صرافی بایننس وجود دارد. در ابتدا باید گفت توصیه نمی‌کنم همه افراد الزما از صرافی استفاده کنند؛ شما برای داشتن رمزارزها الزما نیاز به صراف بین المللی ندارید.

باباگل افزود: باید توجه داشت که محل نگهداری دارایی‌های دیجیتال بدون در نظر گرفتن مسائل تحریمی، در صرافی‌های بین المللی و یا حتی داخلی نیست بلکه باید در کیف پول های دیجیتال نگه داری شود. رعایت این مسائل امنیتی از بدیهیات فعالیت در بازار رمزارزها است. با اینکه صرافی‌های داخلی نسبت به صرافی‌های بین المللی از شرایط بهتری برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال برخوردار هستند اما نگرانی مردم از رصد شدن دارایی‌ها توسط حاکمیت هم وجود دارد که نگرانی نابه‌جایی نیست.

امکان استفاده ایرانی‌ها از صرافی «kucoin» تضمینی برای فعالیت دائمی و امن نیست

وی درباره روش‌های جایگزین برای ادامه فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال نیز گفت: فعلا برخی صرافی‌ها مانند "kucoin" مشکلی برای ارائه خدمات به ایرانی‌ها ندارند اما این تضمینی برای فعالیت همیشگی و یا حتی فعالیت امن نیست. اگر افراد به هر دلیلی در اینگونه صرافی‌ها با مشکل مواجه شوند و یا اصطلاحا صرافی پول کاربرانش را خورد، سرمایه‌گذاران قادر به انجام هیچ کاری نیستند؛ متاسفانه ما فاقد هرگونه حمایت بین المللی هستیم.

این کارشناس ارزهای دیجیتال اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم سرمایه‌گذاران از تنوع ارزی کمتری در سبد خود استفاده کرده و فعلا برای معاملات خود از صرافی‌های داخلی استفاده کنند. اگرچه صرافی‌های داخلی نقدشوندگی کمتر و فی معاملاتی بیشتری نسبت به صرافی بایننس دارند اما فعلا استفاده از آن‌ها به نفع همه است.

باباگل ادامه داد: گزینه بعدی استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز است. این صرافی‌ها همانند یک جمعه بازاری است که افراد در آن مشتریان خودشان مشتریانشان را انتخاب می‌کنند اما کار کردن با این نوع از صرافی‌ها نیاز به دانش بسیار بالایی دارد و به هیچ وجه برای کاربران عادی توصیه نمی‌شود. با این حال باید توجه داشت که در بلندمدت به دلیل ساختار بلاکچین، تعداد صرافی‌های غیرمترکز افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =