محمد مهدی رئیس زاده

مشاور بانکی اتاق بازرگانی ایران گفت: یکی از بهترین گزینه های لیست کابینه ارائه شده، رضا فاطمی امین برای وزارت صمت است چراکه او معاون وزارت صمت بوده و سمت معاونت برنامه ریزی، توسعه و فناوری این وزارتخانه را در کارنامه حرفه ای خود دارد.

محمد مهدی رئیس زاده در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به تیم اقتصادی دولت سیزدهم اظهار کرد: یکی از بهترین گزینه های لیست کابینه ارائه شده، رضا فاطمی امین برای وزارت صمت است چرا که او معاون وزارت صمت بوده و سمت معاونت برنامه ریزی، توسعه و فناوری این وزارتخانه را در کارنامه حرفه ای خود دارد.

وی افزود: در ادوار گذشته فاطمی امین به عنوان نماینده دولت در هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران حضور داشت و برنامه ارائه شده توسط ایشان هم برنامه معقولی است؛ اگر توان اجرای این برنامه را داشته باشد.

مشاور بانکی اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: موفقیت وزیر صمت در گرو هماهنگی و تعامل سازنده تیمی است که با وزرات اقتصاد، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و با سایر وزارت خانه های اقتصادی مثل وزرات نیرو و جهاد کشاورزی در ارتباط هستند و این هماهنگی کامل در جهت رفع موانع و داشتن یک نگاه واحد نسبت به برنامه ارائه شده عامل اصلی موفقیت وزرات صمت خواهد بود.

رئیس زاده به عنوان نمونه به یکی از مهمترین معضلات به دلیل عدم هماهنگی دستگاه های مربوطه پرداخت و افزود: در حال حاضر عدم هماهنگی بانک مرکزی، سامانه جامع تجارت و سازمان مالیاتی در زمینه صادرات و واردات یکی از مشکلات اصلی فعالان اقتصادی است که شاید در ظاهر هم به هم مرتبط باشند اما در عمل چنین نیست. همین عدم هماهنگی ها باعث شده بعضا بسیاری از کالاها به خاطر یک کد ساتا در گمرک معطل بماند یا مثلا در زمینه ایفای تعهدات ارزی هنوز وضعیت صادرات سه ماهه آخر سال ۹۹ توسط بانک مرکزی به روز نشده و اطلاعات آن به سازمان مالیاتی ارائه نشده است.

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: بروکراسی اداری و تاخیر در ایفای تعهدات که ثمره عدم هماهنگی و ارتباط وزارت صمت با بانک مرکزی و سازمان مالیاتی است از مهمترین چالش های پیش روی همه فعالان اقتصادی است و دولت سیزدهم و به ویژه وزارت صمت باید در جهت یکپارچگی و تسهیل گری در این زمینه اقدام کند.


 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =