کاهش مصرف برق

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه از روز سه‌شنبه هفته گذشته تاکنون خاموشی در اصفهان نداشته‌ایم گفت: فعلا بحث خاموشی‌ها در دستور کار نیست اما این مشروط بر رعایت و مدیریت مصرف توسط مشترکین است.

مرسل صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین درباره خاموشی‌ها اظهار کرد: از روز سه‌شنبه هفته گذشته تاکنون خاموشی در اصفهان نداشته و نداریم؛ البته این مشروط بر رعایت و مدیریت مصرف توسط مشترکین است.

وی افزود: تقریبا حدود ۸۰ درصد تعهداتی که از طریق تفاهم نامه ها بر عهده مشترکین بوده در حال اجرا است. تاکنون ۹ هزار تفاهم نامه با مشترکین به امضا رسیده که بر اساس آن باید ۱۵۰ مگاوات از مصرف برق مشترکین در ساعات پیک مصرف کاهش یابد. این مشترکین در ساعات پیک یعنی از ساعت ۱۲ ظهر الی ۶ بعد از ظهر باید حداقل ۱۰ درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند. مشترکینی که بالای ۳ مگاوات مصرف برق دارند نیز موظف هستند به میزانی که توسط شرکت توزیع برق اعلام می شود مصرف برق خود را کاهش دهند.

مصرف برق اصفهان از ابتدای سال جاری ۲۰ درصد افزایش یافته است

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اظهار کرد: مصرف برق از ابتدای سال تا کنون ۲۰ درصد افزایش یافته است. میزان مصرف واقعی اصفهان ۱۴۰۰ مگاوات بوده که با مدیریت مصرف این مقدار به ۱۱۷۰ مگاوات کاهش یافته؛ یعنی حداکثر میزان مجاز مصرف برق در اصفهان است.

صالحی خاطرنشان کرد: در سایر موارد محدودیتی در مصرف برق وجود ندارد.

عدم رعایت سقف ساعت فعالیت توسط بانک‌ها

وی درباره عملکرد بانک‌ها نیز گفت: اغلب بانک‌ها همچنان تا ساعت ۱۵ الی ۱۶ مشغول به فعالیت هستند. به علاوه دیده شده برخی بانک‌ها تا حوالی ساعت ۱۸ نیز به فعالیت مشغول هستند. تقریبا ۴۰ درصد بانک‌ها تا بعد از ساعت ۱۴ به فعالیت مشغولند.

مدیریت مصرف باعث تامین پایدار برق می‌شود

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: مردم حتما بحث مدیریت مصرف برق را در دستور کار خود قرار دهند. بر این اساس توصیه می‌شود استفاده از لوازم پر مصرف را به ساعت پس از اوج مصرف منتقل، کولرهای خود را با دور کم استفاده و دمای کولرهای گازی را از ۲۶ به بالا تنظیم کنند. این مسئله باعث می‌شود برق مشترکین به صورت پیوسته و بدون قطعی تنظیم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =