• ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 16720
  • readingTime: ۱ دقیقه
خودرو

قیمت پراید صفر در بازار به ۱۳۸ میلیون تومان رسیده است. این یعنی برای خرید یک خودروی صفر باید بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرد. اما خودروهای دست دوم در بازار قیمت‌های مختلفی دارد. حتی تا ۳۰ میلیون تومان.

به گزارش ایراسین و به نقل از تجارت‌نیوز، از ارزانترین خودروهای دست دوم موجود در بازار می‌توان به برخی از مدل‌های پراید، پژو RD و روآ و انواع ماتیز و دوو اشاره کرد. خودروهایی که حداقل ۲۰ سال از سال تولید آنها گذشته و کارکرد ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار کیلومتری دارند.

در میان آگهی‌های آنلاین، کمترین قیمت مربوط به یک پژوی RD تولید سال ۱۳۸۳ است. این خودرو ۳۰۰ هزار کیلومتر کار کرده است. با ۳۰ میلیون تومان یک خودروی روآ هم می‌توان خرید. تولید سال ۱۳۸۶ و کارکرد ۳۵۰ هزار کیلومتر.

قیمت پرایدهای تولید سال‌های ۷۸ تا ۸۵ هم در محدوده قیمتی ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان است. اما همه آنها حداقل ۳۰۰ هزار کیلومتر کار کرده‌اند.

اما خودروی تولید سال‌های ۷۸ تا ۸۵ با کارکرد زیر ۲۰۰ هزار کیلومتر، کمی گرانتر است و قیمت آن به ۴۰ میلیون تومان هم می‌رسد. مانند انواع پراید و پژو ۴۰۵.

اگرچه خودروهای ۳۰ تا ۴۰ میلیونی یک جهارم قیمت پراید صفر است اما باید این نکته را در نظر گرفت که یک کارگر حداقل برای خرید چنین خودرویی باید حدود ۱۰ ماه کل حقوق خود را پس‌انداز کند تا بتواند یک خودروی دست دوم ۲۰ ساله با ۳۰۰ هزار کیلومتر کار کرد بخرد!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =