• ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
  • خبرنگار: Yousof-nasr
  • کد خبر: 16146
  • readingTime: ۱ دقیقه
پتروشیمی امیرکبیر

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشمی در جریان بازدید از یک مجموعه تامین کننده کمپرسورهای صنعت نفت، گفت: در مسیر توسعه تهاجمی و هوشمندانه صنعت پتروشیمی با نگاهی راهبردی و بلند مدت از حضور شرکت ها و سازندگان داخلی در طرح های پتروشیمی استقبال و حمایت می کنیم.

به گزارش ایراسین و به نقل از نیپنا، بهزاد محمدی از بخش‌های مختلف شرکت توربو کمپرسور نفت(OTC) بازدید کرد و در جریان مراحل ساخت کمپرسورها و نیز توربین‌های در حال ساخت در این مجموعه قرار گرفت.

وی افزود: این مجموعه تولیدی در کلاسی جهانی فعالیت می‌کند و هیچ چیز از رقبای اروپایی و آسیایی خود کمتر ندارد و یکپارچگی و مدیریت این شرکت ایرانی قابل ستایش است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه توجه به تخصص، دانش و نوآوری، منجر به پیشرفت در شرکت توربو کمپرسور نفت شده است خاطرنشان کرد: در مجموعه صنعت نفت شرکت‌ها از این شرکت رضایت دارند و این مجموعه بزرگ می‌تواند در طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی نیز حضور موثرتری داشته باشد.

محمدی به بهره برداری از ۱۷ طرح پتروشیمی با ظرفیت ۲۵ میلیون تن اشاره و تاکید کرد: یک رکورد دست نیافتنی محقق شد و با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای و تولیدی شدن ۵۰ طرح در دست اجرای دیگر، ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به ۱۳۷ میلیون تن و با حجم سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

دعوت از مشارکت سازندگان داخلی در احداث طرح‌های پتروشیمی

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ طرح پتروشیمی در حال ساخت است و این فرصتی مناسب برای حضور سازندگان داخلی به شمار می‌رود تا با نگاهی راهبردی و بلند مدت در روند توسعه این صنعت مشارکت کنند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: در سال ۱۴۰۴ درآمد صنعت پتروشیمی به ۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید و سروسامان گرفتن طرح‌های راهبردی و هوشمند صنعت که شامل طرح‌های خوراک ترکیبی، تولید پروپیلن و نیز طرح‌های پیشران است منجر به تحولی بزرگ در صنعت پتروشیمی خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: با اتخاذ استراتژی‌های بلند مدت، می‌توان با اهمیت شمردن مشتری مداری و خدمات پس از فروش، در بازارهای متنوعی وارد شد.

وی با بیان اینکه پایه‌ریزی و استفاده از تجارب شرکت‌های صاحب نام بین‌المللی با نگاه به آینده، سبب شده است که قسمت قابل توجهی از نیازهای صنعت نفت از طریق شرکای داخلی نظیر شرکت OTC تأمین شود گفت: حرکت‌های توسعه‌ای در گروه OTC بسیار هوشمندانه است و ناشی از ثبات مدیریتی در آن است و این شرکت می‌تواند با همین راهبرد و با حرکت به سمت تولید کمپرسورهای فرایندی حضور خود را در صنعت پتروشیمی افزایش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =