• ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
  • کد خبر: 15445
  • readingTime: ۳ دقیقه
هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی

مجمع سالیانه هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان به ریاست محمدتقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون برگزار شد.

به گزارش ایراسین، مجمع سالیانه هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان روز یکشنبه بیست و سوم خردادماه به ریاست محمدتقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، حسین زیبایی معاون امور توسعه، نرگس قدوسی معاونت ورزش بانوان و محمود یسلیانی رئیس گروه توسعه ورزش روستایی و عشایری اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان و دیگر اعضای مجمع در تالار اجتماعات سرای ورزشکاران اصفهان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

خانه های ورزش روستایی بهینه سازی شوند

حسین زیبایی معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در این نشست اظهار داشت: جا دارد تقدیر و تشکر کنم از مهدی اسدی رئیس و دیگر اعضای هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان اصفهان که واقعا در این چند ساله تلاش های وافری در توسعه ورزش در روستاها داشتند و در ارزیابی های فدراسیون در اکثر سال ها رتبه نخست را کسب نموده اند.

وی افزود: یکی از اتفاقات خوبی که در سال ۱۴۰۰ رخ داد، بحث مشارکت ۱۰ درصدی ورزشکاران روستایی در المپیاد استعدادهای ورزشی  کشور است که براساس تصمیمی که وزارت ورزش و جوانان گرفته، قرار بر این شد که حداقل ۱۰ درصد ورزشکارانی که در سه رشته ورزشی تنیس روی میز، دوومیدانی و شطرنج در المپیاد شرکت می کنند، از ورزشکاران روستایی باشند که این یک قدم خیلی خوبی است چراکه توجه زیادی به ورزشکاران مستعد این مناطق می شود.

حسین زیبایی به بهینه سازی خانه های ورزش روستایی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در سطح استان اصفهان از سال ۱۳۹۰ تاکنون بیش از ۵۵۰ خانه ورزش روستایی احداث شده که خیلی از آنها نیاز به بهینه سازی دارند و باید هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی به همراه محمود یسلیانی رئیس گروه توسعه ورزش روستایی و عشایری اداره‌کل ورزش و جوانان با سرکشی از این اماکن در راستای بهینه سازی آنها کوشا باشند.

میزبانی اصفهان در المپیاد خانه‌های روستایی و عشایری

محمد تقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی نیز در این مجمع اظهار داشت: هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اصفهان براساس ارزیابی استانی در سال ۱۳۹۹ رتبه نخست را سطح کشور کسب کرد و این موضوع نشان دهنده پتانسیل خوب، مدیریت، تلاش همه خانواده این هیات، حمایت ویژه اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و دیگر نهادها است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار خانه‌های ورزشی و روستایی متعلق به استان اصفهان است اظهار داشت: قصد ما بر این است که میزبانی بخش پایانی نخستین المپیاد خانه‌های روستایی و عشایری را به اصفهان واگذار کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی ادامه داد: در حال تشکیل سازمان لیگ در فدراسیون ورزش های روستایی و بازی‌های بومی و محلی هستیم  و امیدواریم بتوانیم ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی را به صورت لیگ برگزار کنیم.

محمد تقی امیری خراسانی با تاکید بر توسعه ورزش‌های بومی محلی به شکل حرفه ای  تصریح کرد: امیدوارم اصفهان دارای بیشترین تیم‌های شرکت کننده در این زمینه باشد، چون فرهنگ ورزش حرفه ای قهرمانی ظرفیت آن در این استان وجود دارد.

وی برگزاری المپیاد ورزش دختران  روستایی و عشایری و برگزاری نخستین المپیاد خانه‌های روستایی و عشایری را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که در درست اقدام است و به‌زودی برگزار خواهد شد.

۱۵۹ خانه ورزش در سال۱۳۹۹ احداث شد

در ادامه  جلسه مهدی اسدی رئیس هیات ورزش روستایی استان اصفهان به ارائه عملکرد سالیانه و گزارش مالی هیات پرداخت و اظهار داشت: سال گذشته ۱۲۰ خانه ورزشی روستایی سهمیه این استان بود که  ۱۵۹ خانه ایجاد شد.

 مهدی اسدی برگزاری چهار جشنواره در فضای مجازی، استفاده از کلاس‌های آموزشی در فضای مجازی، حضور مستمر در کمیته‌های کارشناسی و راهبردی و نیز تاکید بر آموزش و اطلاع رسانی را از دیگرموضوعات محوری خود در این هیات عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =