منصور شیشه فروش

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: نخستین مورد حریق در مراتع استان اصفهان به وقوع پیوست این درحالی است که در سال گذشته ۱۰۵ مورد حریق در نصف جهان ثبت شد.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: در سال جاری، نخستین حریق اصفهان در پوشش های گیاهی و باغات روستای سرهنگ آباد بخش زواره سفلی شهرستان اردستان رخ داد و تیم های امدادی و آتش نشانی منطقه در شهرستان اردستان و زواره به همراه مدیریت بحران به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: افزایش دمای دو الی سه درجه ای، خشکی هوا و پوشش های گیاهی شرایط وقوع حریق را در عرصه های زراعی و باغی تشدید کرده است.

وقوع ۱۰۵ مورد حریق در مراتع و عرصه های کشاورزی اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وقوع ۱۰۵ مورد حریق در عرصه های کشاورزی و مراتع استان اصفهان در سال گذشته گفت: ۵۶۸ هکتار از مراتع استان اصفهان طعمه حریق شد که ۴۳۰ هکتار مرتع و ۱۳۸ هکتار جنگل را در برگرفت. 

وی بیان کرد: جلسه ای با محوریت مدیریت بحران استانداری اصفهان در راستای کنترل و پیشگیری از حریق در عرصه های کشاورزی و مراتع در استان اصفهان برگزار شد و به شهرداری ها ابلاغ شد تا مراتع آسیب پذیر در برابر حریق را شناسایی کنند.

شیشه فروش تصریح کرد: یگان حفاظت از منابع طبیعی و یگان حفاظت از حیات وحش در محیط زیست مکلف شدند تا نسبت به پیشگیری از حریق در مراتع و عرصه های کشاورزی اصفهان اقدام کنند.

علت ۹۸ درصد حریق های سال گذشته خطای انسانی است

وی اضافه کرد: علت ۹۸ درصد از حریق های سال گذشته خطای انسانی است و در راستای پیشگیری از آتش سوزی اطلاع رسانی و آموزش های لازم به مرتع داران و عشایر ارائه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تشکیل ۷۵ تیم گشت و مراقبت در راستای جلوگیری از حریق در استان اصفهان گفت: بیشترین حریق در مناطق جنگلی و مراتع طبیعی غرب وجنوب استان اصفهان رخ داده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته، بیشترین میزان حریق در مراتع طبیعی و جنگل های شهرستانهای فریدن، بویین میاندشت، تیران و کرون، خوانسار، چادگان، نطنز، سمیرم و دهاقان رخ داده و در مناطق کویری هم آتش سوزی در تاغ زارها به وقوع پیوسته است.

شیشه فروش با اشاره به تهیه نقشه پهنه بندی حریق در استان اصفهان گفت: تیم های محلی در کنار یگان حفاظت از منابع طبیعی در مناطق پرخطر و مستعد حریق بازرسی و پایش های دوره ای را انجام می دهند.

وی با پیش بینی افزایش حریق در اصفهان به علت خشکسالی گفت: با توجه به کاهش ۳۵ درصدی میانگین بارشهای استان اصفهان نسبت به سال گذشته و خشکی رودخانه زاینده رود مراتع و جنگل های استان اصفهان مستعد حریق است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =