منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: امسال بین ۲ الی ۴ درجه خردادماه گرمتری را نسبت به متوسط نرمال است و افزایش دمای بیشتری را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تجربه می کنیم و با افزایش ۱۵ درصدی حریق در مراتع نسبت به سال گذشته روبرو هستیم.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اطفاء حریق در ۲ هکتار از مراتع میلاگرد شهرستان فریدونشهر اظهار کرد: اگرچه این آتش سوزی مهار شد اما با توجه به خشکسالی و گرمای بی سابقه احتمال وقوع حریق در مراتع و جنگل های استان اصفهان افزایش یافته است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون طی ۱۴ مورد حریق در مراتع استان اصفهان، بالغ بر ۲۸ هکتار از این عرصه ها طمعه حریق شده است.

افزایش 2 الی 4 درجه ای دما نسبت به سطح نرمال

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: امسال بین ۲ الی ۴ درجه خردادماه گرمتری را نسبت به متوسط نرمال است و افزایش دمای بیشتری را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تجربه می کنیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش دما با وزش بادهای گرم مراتع وپوشش های خشک اصفهان را مستعد حریق می کند، تصریح کرد: عدم بارش و رطوبت خاک به همراه عوامل انسانی زمینه آتش سوزی در عرصه های طبیعی و کشاورزی را افزایش داده است.

ثبت 150 مورد حریق در مراتع و عرصه های کشاورزی در سال گذشته

شیشه فروش با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵۰ مورد حریق ثبت شده است، گفت: به علت شرایط جوی تاکنون با میزان ۱۵ درصدی افزایش حریق نسبت به مدت مشابه در سال گذشته مواجه هستیم و توصیه می شود از عوامل انسان ساز وقوع حریق مانند رها کردن اجسام براق و شیشه ای را در طبیعت اجتناب کنیم.

وی اضافه کرد: از برپایی آتش های مهار نشده توسط  مرتع نشینان و دامداران و گردشگران خودداری شود و ته مانده مزارع و باغات آتش زده نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ابلاغیه به شهرداری ها در راستای جمع آوری پوشش های گیاهی خشک، اظهار کرد: ۷۰ اکیپ از یگان های حفاظت از منابع طبیعی در سطح استان اصفهان در حالت آماده باش قرار دارند تا از وقوع حریق در مراتع ممانعت به عمل آید.

آبرسانی سیار به 316 روستا در اصفهان 

وی افزود: ۳۱۶ روستا در استان اصفهان از طریق سیار آبرسانی می شود و در بخش های شهری و روستایی با کمبود آب شرب مواجهیم.

شیشه فروش با اشاره به اینکه فاز نخست سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ می تواند کمبود ۴.۳ مترمکعبی آب را تا حدودی جبران کند، گفت: وزارت نیرو مکلف است در تامین آب شرب پایدار در استان اصفهان چاره اندیشی کند و احیاء رودخانه زاینده رود به عنوان اصل مهم و ضروری در دستور کار وزارت نیرو و محیط زیست قرار گیرد.

افزایش فزاینده دما تا نیمه تیرماه 

وی اضافه کرد: پیش بینی هواشناسی حاکی از آن است که تا پایان خردادماه و تا نیمه اول تیرماه با افزایش بیش از متوسط مواجه باشیم و از نیمه دوم تیرماه به وضعیت نرمال برگردیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بر اهمیت مصرف بهینه انرژی در تمام بخش ها تاکید ویژه ای کرد و گفت: به تمام ادارات استان اصفهان اعلام شده است که در مصرف آب ۲۵ درصد صرفه جویی کنند و بایستی مشروب شدن فضای سبز صنایع و سازمانهای دولتی تنها از طریق بارچرخانی آب و استفاده از پساب انجام گیرد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =