منصور شیشه فروش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع ۸ مورد حریق از ابتدای سال تاکنون در استان اصفهان و نابودی ۱۷ هکتار از مراتع خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار ایراسین کرد: استان اصفهان با مساحت ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار شامل ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار مرتع، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار بیابان، ۱۰۰ هزار هکتار جنگل است و عدم فعالیت موثر سامانه بارشی در سال زراعی جاری زمینه حریق در این استان را بیش از پیش تهدید می کند.

وی گفت: ۱۲ هزار هکتار از باغات استان اصفهان در معرض تنش آبی قرار دارند و به ۲۰ هزار هکتار از روستاهای این استان از طریق تانکر، آبرسانی می شود و خشکسالی ها منجر به فقر پوشش گیاهی در مراتع شده است و بستر وقوع حریق را فراهم کرده است.

ثبت ۱۵۱ مورد حریق مراتع در سال گذشته

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام کرد: در سال گذشته ۱۵۱ مورد حریق در مراتع و عرصه های کشاورزی استان اصفهان به ثبت رسید و از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸ مورد حریق به پوشش های گیاهی خسارت وارد کرده است.

وی افزود: آتش سوزیهای امسال ۱۷ هکتار از مراتع و پوشش های گیاهی را از بین برده است و در همین راستا جلسه ای با محوریت مدیریت بحران استانداری اصفهان در راستای کنترل و پیشگیری از حریق در عرصه های کشاورزی و مراتع در استان اصفهان برگزار شد و به شهرداری ها ابلاغ شد تا مراتع آسیب پذیر در برابر حریق را شناسایی کنند.

شیشه فروش تصریح کرد: یگان حفاظت از منابع طبیعی و یگان حفاظت از حیات وحش در محیط زیست مکلف شدند تا نسبت به پیشگیری از حریق در مراتع و عرصه های کشاورزی اصفهان اقدام کنند.

علت ۹۸ درصد حریق های سال گذشته خطای انسانی است

وی اضافه کرد: علت ۹۸ درصد از حریق های سال گذشته خطای انسانی است و در راستای پیشگیری از آتش سوزی اطلاع رسانی و آموزش های لازم به مرتع داران و عشایر ارائه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تشکیل ۷۵ تیم گشت و مراقبت در راستای جلوگیری از حریق در استان اصفهان گفت: بیشترین حریق در مناطق جنگلی و مراتع طبیعی غرب وجنوب استان اصفهان رخ داده است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته، بیشترین میزان حریق در مراتع طبیعی و جنگل های شهرستانهای فریدن، بویین میاندشت، تیران و کرون، خوانسار، چادگان، نطنز، سمیرم و دهاقان رخ داده و در مناطق کویری هم آتش سوزی در تاغ زارها به وقوع پیوسته است.

شیشه فروش با اشاره به تهیه نقشه پهنه بندی حریق در استان اصفهان گفت: تیم های محلی در کنار یگان حفاظت از منابع طبیعی در مناطق پرخطر و مستعد حریق بازرسی و پایش های دوره ای را انجام می دهند.

وی با پیش بینی افزایش حریق در اصفهان به علت خشکسالی گفت: با توجه به کاهش ۳۵ درصدی میانگین بارشهای استان اصفهان نسبت به سال گذشته و خشکی رودخانه زاینده رود مراتع و جنگل های استان اصفهان مستعد حریق است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =