تحقق بومی‌سازی با اعتماد فولاد مبارکه به شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس بومی سازی فولاد مبارکه گفت: بیش از یکصد هزار قطعه و تجهیزات به صورت تجمعی در شرکت فولاد مبارکه بومی سازی شده است.

مسیب فروغی در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه سیاست بومی سازی در شرکت فولاد مبارکه منجر به صرفه جویی ارزی و ریالی قابل توجهی شده است، اظهار داشت: مقایسه خریدهای خارجی با داخلی پس از توسعه بومی سازی به ویژه در دو دهه اخیر به طور متوسط، نسبت یک به سه بوده است، به این معنا که هزینه به یک سوم کاهش یافت.

وی افزود: توسعه سیاست بومی سازی با تکیه بر اعتماد شرکت فولاد مبارکه منجر به زمینه اشتغال زایی در سطح استانی و ملی شده است و مهمتر اینکه در داخل کشور صاحب تکنولوژی شده ایم.

رئیس بومی سازی شرکت فولاد مبارکه گفت: اینکه بتوانیم در پیچیده ترین قطعات و تجهیزات صاحب دانش بومی شویم غرورآفرین است و این مهم درشرکت فولاد مبارکه رقم خورده است.

وی اضافه کرد: بیش از یکصد هزار قطعه و تجهیزات به صورت تجمعی در شرکت فولاد مبارکه بومی سازی شده است و در سال گذشته هزار و 200 قطعه و تجهیز بومی سازی شد که این تعداد در سال جاری به هزار و 400 قطعه و تجهیز افزایش یافته است.

فروغی با تاکید بر تکنولوژی و روزآمدی در بومی سازی قطعات و تجهیزات شرکت فولادمبارکه گفت: همکاری شرکت های دانش بنیان و متخصصان و کارشناسان با همکاری شرکت فولاد مبارکه نقش مهمی درتولید و بومی سازی قطعات و تجهیزات داشته اند.

وی افزود: فرایند بومی سازی در خلال کمبود ارز و تحریم باقوت پیش رفت و با تکیه بر خودباوری تولید کننده و اعتماد شرکت فولاد مبارکه به سرانجام رسید؛ چنانچه اگر این خودباوری و اعتماد متقابل وجود نداشت چه بسا به توقف در تولید می انجامید.

رئیس بومی سازی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه شیرینی بومی سازی در نتیجه آن مستتر است، گفت: برخی از قطعات و تجهیزات طی سالها و با مرارت بومی سازی شد و برخی به آسانی. اما آن لحظه ای که قطعه و تجهیزات بومی سازی می شود همیشه لذت بخش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =