حسن قاضی عسگر

معاون اقتصادی استانداری اصفهان گفت: با تشکیل کمیته های تخصصی تنظیم بازار شب عید درهر هفته سعی می شود که کمبودی در تامین کالاهای اساسی در اصفهان نداشته باشیم.

سید حسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به تنظیم بازار اصفهان در شب عید اظهار داشت: علاوه بر تشکیل کمیته های تخصصی که هر هفته در این خصوص در استانداری برگزار می شود؛ مقرر شد جلسه ای با حضور صمت، شهرداری و اصناف پیرامون «تنظیم بازار در شب عید» برگزار شود.

وی افزود: تنظیم بازار اصفهان در شب عید متشکل از چند کمیته تخصصی است که یکی از کمیته بر کالای اساسی مرغ و تخم مرغ نظارت دارد.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به پیگیری کمیته گوشت سفید با اتحادیه ها و تولیدکنندگان برای تنظیم بازار در شب عید گفت: کمیته دیگر هم  بر میوه و صیفی جات شب عید نظارت دارد که موفق شدیم میوه شب عید را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: اتحادیه ها اعلام کردند نیازی به خرید میوه شب عید نیست چراکه به وفور یافت می شود؛ اما نیاز است که شهروندان خرید هوشمندانه داشته باشند تا تقاضا و عرضه برهم نخورد.

شهروندان خرید هوشمندانه کنند

قاضی عسگر به سودجویی دلالانی از نیاز شب عید مردم هم اشاره ای کرد و گفت: لازم است شهروندان با آگاهی نسبت به خرید کالاهای اساسی شب عید اقدام کنند.

وی به کمیته گوشت قرمز در کارگروه تنظیم بازار در شب عید هم گریزی زد و افزود: استان اصفهان بیش از نیاز گوشت قرمز تولید می کند و مشکل افزایش قیمت از تولید کننده به مصرف کننده نهایی است و برای رفع این مشکل مکانهایی در اختیار سازمان تعاون روستایی قرار داده شود تا در محل هایی عرضه مستقیم انجام شود.

در راستای رفع التهاب بازار لاستیک کمیته ای تشکیل شد

معاون اقتصادی استانداری اصفهان اشاره ای هم به کمیته تامین لاستیک داشت و گفت: تامین لاستیک بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است و امیدواریم کمبودی در عرضه لاستیک نداشته باشیم.

وی افزود: کالاهای اساسی نظیر برنج، چای، شکر و اقلامی که با ارز 4200 تامین می شد با ارز آزاد تامین می شود و قیمت آن تحت کنترل بازار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =