• ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
  • کد خبر: 51054
  • readingTime: ۲ دقیقه
سنگ آهن

ذخایر سنگ آهن وارداتی در ۴۵ بندر اصلی چین طی ۱۱ هفته متوالی به ۱۴۱.۵ میلیون تن افزایش یافت. بررسی جزئیات محموله‌های وارداتی از رشد ذخیره گندله، کنسانتره و کلوخه آهن در بنادر چین حکایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، ذخایر سنگ آهن در بنادر چین به ۱۴۱.۵ میلیون تن افزایش یافت. بررسی ذخایر سنگ آهن وارداتی در ۴۵ بندر اصلی چین طی ۱۱ هفته متوالی نشان می‌دهد میزان ذخیره سنگ آهن روند صعودی پیدا کرده و به ۱۴۱.۵ میلیون تن تا هفتم مارس ۲۰۲۴ رسید. همچنین ذخایر سنگ آهن در بنادر چین در طول یک هفته گذشته ۲.۶ میلیون تن معادل ۱.۹ درصد بالا رفت که بیانگر افزایش واردات سنگ آهن نسبت به مصرف و فروش آن در چین است.

افزایش حجم ذخایر سنگ آهن در چین

محموله‌های سنگ آهن وارداتی به ۴۵ بندر چین در دوره مورد بررسی قبل یعنی اواخر سال ۲۰۲۳ کاهش چشمگیری به میزان ۱۹.۷ درصد داشت. در مقابل ۲۳.۸ میلیون تن سنگ‌آهن طی ۲۶ فوریه تا ۳ مارس به این ۴۵ بندر وارد شده که این حجم ورودی از افزایش ۳.۵ میلیون تنی یا ۱۷.۱ درصدی نسبت به دور قبل حکایت دارد. از سوی دیگر، سنگ آهن صادر شده روزانه از این بنادر طی روزهای ۱ تا ۷ مارس به طور میانگین حدود سه میلیون تن در روز برآورد شده و برای دومین هفته افزایش جزئی یعنی ۲۰۱۰۰ تنی در روز معادل ۰.۷ درصدی در هفته داشته است.

جزئیات کل ذخایر سنگ آهن نشان می‌دهد حجم سنگ آهن برزیل برای ششمین هفته متوالی با ۹۸۸۴۰۰ تن یا ۱.۹ درصد در هفته به ۵۲.۲ میلیون تن رسید که این رقم در مقایسه با مارس ۲۰۲۲ به عنوان رکورد سابق افزایش محسوسی یافته است. همچنین سنگ آهن استرالیا با ۳۸۶۹۰۰ تن افزایش در هفته به ۶۰.۱ میلیون تن رسید.

از گندله تا کلوخه آهن در بنادر چین

ذخایر تمام محصولات سنگ آهن در بنادر چین طی هفته جاری افزایش یافت و بر این اساس گندله با ۲۳۷۶۰۰ تن یا ۳.۳ درصد رشد در هفته به ۷.۵ میلیون تن رسید تا به بالاترین میزان خود از دسامبر ۲۰۲۰ برسد. در همین حال، کنسانتره با افزایش قابل توجهی یعنی ۸۹۸۴۰۰ تنی یا ۷.۹ درصدی نسبت به هفته قبل به ۱۲.۳ میلیون تن رسید و کلوخه سنگ آهن نیز با ۴۷۳۴۰۰ تن معادل ۲.۶ درصد در هفته رشد داشت و حجم آن در این دوره ۱۸.۴ میلیون تن برآورد شد. در انتها باید به حجم ذخایر سنگ آهن متعلق به معامله گران چینی اشاره کرد که در طول این دوره زمانی با افزایش دو میلیون تنی معادل ۲.۴ درصد در هفته به ۸۵.۸ میلیون تن رسید. از این رو سهم معامله گران چینی در طول هفته اخیر ۰.۳ درصد افزایش یافت و ۶۰.۶ درصد از کل ذخیره سنگ آهن در ۴۵ بندر چینی را به خود اختصاص دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =