محمدجواد براتی

کارگران سکان‌داران و پیشرانان جبهه اقتصادی هستند و مهم‌ترین نقش را در استقلال، پیشرفت، رشد اقتصادی و جهش تولید بر عهده دارند و همت آنان برای کسب روزی حلال و آبادانی ایران اسلامی، عبادت و عمل صالحی است که آن‌ها را در زمره مجاهدان فی‌سبیل‌الله قرار می‌دهد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، خوب شدن حال کشور در گرو خوب شدن حال کارگران است.

پایگاه خبری ایراسین - شرافت، نجابت، قناعت، همت برای کار صادقانه و کار متعهدانه خصوصیت بارز «کارگر» است، کسی که پیامبر مکرم اسلام (ص) بر دست‌های او بوسه زد و ایمان داشت که آتش جهنم از آن دور است و قدرشناسی از ایشان، وظیفه‌ای پرفضیلت و عاملی برای شکوفایی و نزول برکت و رحمت الهی است.

دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با کارگران در روز چهارشنبه هفته گذشته، حاوی نکاتی ارزنده‌ای بود که نقش کارگران در اقتصاد، تولید و شکوفایی ایران اسلامی را آشکار می‌ساخت. مقام معظم رهبری در این دیدار پرشور، جامعه کارگری و خانواده محترم ایشان را نیمی از جمعیت کشور عنوان کردند و کارگران ماهر، باروحیه و پرانگیزه را رکن اصلی «جهش تولید» دانستند و خطاب به‌تمامی اقشار جامعه فرمودند: خداوند هرکسی را که کارش را درست، متقن و محکم انجام دهد دوست دارد.

رهبر معظم انقلاب در این دیدار کار و کارآفرین را دو همکار خط مقدم جنگ اقتصادی دانستند و در ادامه امانت دانستن کار، انجام محکم و متقن کار و انضباط و احساس مسئولیت در محیط کار را به کارگران توصیه کردند. همچنین کشف استعدادهای درخشان کارگران و فراهم آوردن میدان و مجال نوآوری و خلاقیت برای آن‌ها را از کارفرمایان و کارآفرینان خواستار شدند و مهارت‌افزایی و دانش‌افزایی نیروی کار را عامل افزایش سطح کیفی کار و پیشرفت کشور دانستند.

بدیهی است در سالی که «جهش تولید با مشارکت مردم» نام نهاده شده، مسئولان باید راه‌های فراوان مشارکت در تولید را به مردم نشان دهند و با ایجاد شرکت‌های تعاونی، کمک به تولیدات خانگی و مساعدت به شرکت‌های دانش‌بنیان، زمینه مشارکت آسان مردم را فراهم کنند.

بدون تردید هدف اقتصادی کشور همانا کسب استقلال و خودکفایی در همه زمینه‌ها و بهره‌مندی از رفاه برای تمامی آحاد مردم است و تحقق این امر مستلزم برخورداری از کارگرانی متعهد و توانمند است که با انگیزه و اشتیاق به دنبال رونق تولید باشند. یقیناً ارتقای منزلت و جایگاه قشر خدوم و شریف کارگر و قدردانی از تلاش‌ها و زحمات آنان مسئولیتی بس گران بر عهده مسئولان و کارفرمایان است؛ کارگرانی که تنها در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۱۴ هزار شهید به انقلاب اسلامی، فداکاری خود را برای دفاع از حیثیت و کیان ایران اسلامی به اثبات رسانده‌اند.

شکی نیست که جایگاه فعلی گروه فولاد مبارکه در کشور و منزلت آن در تولید، اقتصاد و صنعت کشور مرهون تلاش کارگران مجاهد، پرتلاش و متعهد گروه است که در شرایط سختِ کاری، همت والای خود را برای جهش تولید و رکوردشکنی به کار بسته‌اند و نقش اساسی خود را در این زمینه به‌خوبی ایفا کرده‌اند. این امر همواره در ذهن و باور مدیران فولاد مبارکه جای دارد و اهتمام و توجه به دغدغه‌های معیشتی این قشر عزیز، پیوسته موردتوجه ویژه بوده است.

دوازدهم اردیبهشت روز جهانی «کار و کارگر» نام نهاده شده و این مجال، فرصت مغتنمی است برای ارج نهادن به تلاش بی‌دریغ کارگرانی که اصلی‌ترین سرمایه هر سازمان به شمار می‌آیند و برای عزت و سربلندی وطن از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند؛ آنان که بی‌ادعا و خالصانه، همواره منافع ملی را به منافع فردی ترجیح می‌دهند و با آگاهی از تأثیرگذاری نقش و جایگاه خود، تمام همت خود را مصروفِ کار و تلاش در راه سربلندی وطن عزیزمان ایران می‌سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =